REPOZITORIU UPSC

Motivational strategies for learning a foreign language in the classroom

Show simple item record

dc.contributor.author NEGURĂ, Ion
dc.contributor.author GUȚU, Ala
dc.date.accessioned 2016-12-10T10:43:12Z
dc.date.available 2016-12-10T10:43:12Z
dc.date.issued 2014-02
dc.identifier.citation NEGURĂ, Ion, GUȚU, Ala. Motivational strategies for learning a foreign language in the classroom. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială. 2014. Number 2. P. 59-67. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/416
dc.description Scopul pe care ni l-am propus în inițierea și realizarea acestui studiu teoretico-experimental a fost determinarea strategiilor de motivare a învățării limbii străine de către elevii de gimnaziu și de a prezenta modele de comportament didactic motivant. Problema dezvoltării motivației pentru învățarea limbilor străine este intens dezbătută în psihologia și psiholingvistica învățării limbilor străine și drept consecință cultura psihologică dispune azi de un formidabil bagaj de idei și tehnici de stimulare a motivației învățării. Principalul rezultat al studiului întreprins constă în teza potrivit căreia tipul de motivație școlară cel mai productiv și cel mai stimulator este automotivarea, care conform studiului, joacă un rol vital în învățarea unei limbi străine. În articol sunt descrise strategiile de dezvoltare a automotivării pentru învățarea unei limbi străine și de consolidare a achizițiilor obținute în acest proces. en_US
dc.description.abstract The purpose of the present article is to analyse the strategies and models of motivating the learning of a foreign language. An increasing number of scholars combine psycholinguistic and linguistic approaches, various motivational models and theories in order to make sure the complex nature of motivation is better understood. The concept that we shall focus on in this articleis self-motivation that, according to Alan McLean, comes from Self via four internal motivation drivers:engagement, stimulation, structure and feedback,and plays a vital role in academic learning. We have adopted this concept in our study on the motivation for learning a foreign language due to the intricate character of the foreign language acquisition process. This paper will suggest some tips for practitioners on how to maintain, protect and encourage self-motivation for learning a foreign language. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.subject Didactica limbilor straine en_US
dc.subject Didactica limbilor straine--strategii de motivare en_US
dc.subject Didactica limbilor straine--invatare--automotivatie en_US
dc.subject Limbi straine--invatare--strategii de motivare en_US
dc.subject Didactica limbilor straine--invatare--invatamant de cultura generala en_US
dc.title Motivational strategies for learning a foreign language in the classroom en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account