REPOZITORIU UPSC

Rolul curriculumului în formarea competențelor de specialitate în învățământul tehnic

Show simple item record

dc.contributor.author MARCOCI-DIMA, Andreea
dc.date.accessioned 2023-02-15T09:19:13Z
dc.date.available 2023-02-15T09:19:13Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation MARCOCI-DIMA, Andreea. Rolul curriculumului în formarea competențelor de specialitate în învățământul tehnic. În: Calitate în educație - imperativ al societății contemporane : Materialele conferinței ştiințifice naţională cu participare internaţională, 4-5 decembrie, 2020. Chişinău: UPS "Ion Creangă", 2020, vol. 2, pp. 237-242. ISBN 978-9975-46-482-6 ; ISBN 978-9975-46-484-0 (Vol. 2). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-482-6
dc.identifier.isbn 978-9975-46-484-0
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/4155
dc.description.abstract In this article we presented the link between curriculum and competence in the instructional-educational process. In the first part of the paper, the concept of the curriculum is defined in the specialized literature. Part two highlights the concept of competence at national and European level, as well as the relationship between it and the curriculum. The last part presents the link between the curriculum, learning outcomes, skills, evaluation and the integration into the labor market of graduates of technical education. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Student en_US
dc.subject Competence en_US
dc.subject Curriculum en_US
dc.subject Training en_US
dc.subject Educatie tehnica en_US
dc.title Rolul curriculumului în formarea competențelor de specialitate în învățământul tehnic en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account