Abstract:
Interactive training is a superior type of training, which is based on the interactivity of the training subjects, by establishing intellectual, verbal, social-emotional, and emotional interactions with colleagues and also with the teacher as well as interactions with curricular content. Concerns related to the activity and activation of students have been found permanently throughout human history, since ancient times. In Romanian pedagogical theory and practice it has been supported by contemporary pedagogues and psychologists. There are several interactive methods that develop divergent and convergent thinking, constructive imagination, the ability to discover, explore, critically analyze, etc.
Description:
Instruirea interactivă este un tip superior de instruire, care se bazează pe interactivitatea subiecților instruirii, prin stabilire de interacțiuni intelectuale, verbale, social-emoționale, afective cu colegi și cadrul didactic, precum și interacțiuni cu conținuturile curriculare. Preocupări legate de activitatea și activizarea elevilor se regăsesc permanent de-a lungul istoriei omenirii, din cele mai vechi timpuri. În teoria și practica pedagogică românească, ea a fost susținută de pedagogi și psihologi contemporani. Există mai multe metode interactive care dezvoltă gândirea divergentă și convergentă, imaginația constructivă, capacitatea de descoperire, de explorare, de analiză critică etc.