dc.contributor.author |
CURUDIMOV, Vadim |
|
dc.contributor.author |
MOŞANU-ŞUPAC, Lora |
|
dc.date.accessioned |
2023-02-15T06:36:15Z |
|
dc.date.available |
2023-02-15T06:36:15Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.citation |
CURUDIMOV, Vadim, MOŞANU-ŞUPAC, Lora. Studierea potenţialului de adaptare a copiilor de vârstă preadolescentină la mediul şcolar gimnazial. În: Materialele conferinţei ştiinţifice naţionale cu participare internaţională "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective", 29-30 septembrie 2020, vol. 2 : Pedagogia Şcolii Superioare şi Psihopedagogie şi Pedagogie în Învăţământul Preşcolar şi Primar. Chişinău: UST, 2020, pp. 54-58. ISBN 978-9975- 76-313-4. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-76-311-0 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-76-313-4 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/4149 |
|
dc.description |
Adaptarea preadolescenţilor la mediul şcolar gimnazial este o problemă majoră care cere o atitudine corespunzătoare pentru soluţionare acesteia. Adaptarea necorespunzătoare poate duce la stări de disconfort, scăderea ritmului de învăţare, iar în cele mai grave cazuri şi la patologii. S-a constatat că atât băieţii cât şi fetele sunt predispuse la stări de stres în această etapă de tranziţie. În lucrarea de faţă autorii au analizat un lot de 41 de elevi de 11-12 ani pentru a monitoriza indicii sistemului cardiovascular, iar în baza lor a fost determinat potenţialul de adaptare în luna septembrie, debutul adaptării şi la finele semestrului I. Datele denotă, că adaptarea este de lungă durată şi are loc diferit la fete şi băieţi. |
en_US |
dc.description.abstract |
The process of adjustment of pre-teens to the middle school environment is a major problem, which requires a special attitude in order to be solved. The improper adjustment might lead to states of discomfort, to a decrease of the learning pace and, in the worst-case scenarios, to pathologies. It was found that both girls and boys are prone to stress in this transition phase. In this paper, the authors have analyzed a lot of 41 pupils aged 11-12, in order to monitor the indications of the vascular system. Using the indications, the authors have determined the pupils’ potential for adjustment in September, which was the beginning of the adjustment, and at the end of the first semester. The data shows that adjustment is a long-term process and that it takes place differently for girls and boys. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea de Stat din Tiraspol |
en_US |
dc.subject |
Psihologia copilului |
en_US |
dc.subject |
Adaptare la mediul şcolar gimnazial |
en_US |
dc.subject |
Preadolescenţă |
en_US |
dc.subject |
Child psychology |
en_US |
dc.subject |
Adaptation to the secondary school environment |
en_US |
dc.subject |
Preadolescence |
en_US |
dc.title |
Studierea potenţialului de adaptare a copiilor de vârstă preadolescentină la mediul şcolar gimnazial |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |