REPOZITORIU UPSC

Studierea potenţialului de adaptare a copiilor de vârstă preadolescentină la mediul şcolar gimnazial

Show simple item record

dc.contributor.author CURUDIMOV, Vadim
dc.contributor.author MOŞANU-ŞUPAC, Lora
dc.date.accessioned 2023-02-15T06:36:15Z
dc.date.available 2023-02-15T06:36:15Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation CURUDIMOV, Vadim, MOŞANU-ŞUPAC, Lora. Studierea potenţialului de adaptare a copiilor de vârstă preadolescentină la mediul şcolar gimnazial. În: Materialele conferinţei ştiinţifice naţionale cu participare internaţională "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective", 29-30 septembrie 2020, vol. 2 : Pedagogia Şcolii Superioare şi Psihopedagogie şi Pedagogie în Învăţământul Preşcolar şi Primar. Chişinău: UST, 2020, pp. 54-58. ISBN 978-9975- 76-313-4. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-76-311-0
dc.identifier.isbn 978-9975-76-313-4
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/4149
dc.description Adaptarea preadolescenţilor la mediul şcolar gimnazial este o problemă majoră care cere o atitudine corespunzătoare pentru soluţionare acesteia. Adaptarea necorespunzătoare poate duce la stări de disconfort, scăderea ritmului de învăţare, iar în cele mai grave cazuri şi la patologii. S-a constatat că atât băieţii cât şi fetele sunt predispuse la stări de stres în această etapă de tranziţie. În lucrarea de faţă autorii au analizat un lot de 41 de elevi de 11-12 ani pentru a monitoriza indicii sistemului cardiovascular, iar în baza lor a fost determinat potenţialul de adaptare în luna septembrie, debutul adaptării şi la finele semestrului I. Datele denotă, că adaptarea este de lungă durată şi are loc diferit la fete şi băieţi. en_US
dc.description.abstract The process of adjustment of pre-teens to the middle school environment is a major problem, which requires a special attitude in order to be solved. The improper adjustment might lead to states of discomfort, to a decrease of the learning pace and, in the worst-case scenarios, to pathologies. It was found that both girls and boys are prone to stress in this transition phase. In this paper, the authors have analyzed a lot of 41 pupils aged 11-12, in order to monitor the indications of the vascular system. Using the indications, the authors have determined the pupils’ potential for adjustment in September, which was the beginning of the adjustment, and at the end of the first semester. The data shows that adjustment is a long-term process and that it takes place differently for girls and boys. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea de Stat din Tiraspol en_US
dc.subject Psihologia copilului en_US
dc.subject Adaptare la mediul şcolar gimnazial en_US
dc.subject Preadolescenţă en_US
dc.subject Child psychology en_US
dc.subject Adaptation to the secondary school environment en_US
dc.subject Preadolescence en_US
dc.title Studierea potenţialului de adaptare a copiilor de vârstă preadolescentină la mediul şcolar gimnazial en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account