dc.contributor.author |
MIDRIGAN, Tatiana |
|
dc.date.accessioned |
2023-02-08T13:13:58Z |
|
dc.date.available |
2023-02-08T13:13:58Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.citation |
MIDRIGAN, Tatiana. Activitățile de lectură în clasele primare. În: Conferinţa ştiinţifică internaţională „Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective”, 1-2 octombrie [2021]. Chişinău: CEP UST, 2021, vol. 2, pp. 76-80. ISBN 978-9975-76-360-8; ISBN 978-9975-76-362-2 (Vol. 2). |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-76-360-8 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-76-362-2 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/4088 |
|
dc.description |
Lectura are un rol important în modelarea personalității, contribuie la formarea progresivă a elevului cu o cultură comunicaţionala şi literară de bază, capabil să înteleagă lumea din jurul sau. Domeniul Lectura în clasele primare include următoarele activități: lectura textului; memorizarea și recitarea textului; lectura expresivă a textului; lectura pe roluri a dialogurilor din textul narativ; activități de lectură interogativă și analitică; receptarea textului; comentarea potențialului expresiv al diferitelor unități de limbaj artistic; activități de decodificare a semnificațiilor operei; activități de aplicare a algoritmilor de caracterizare a personajului literar; activități de dezvoltare creatoare a operelor literare. Textele alese pentru lectură trebuie autentice şi întâlnite în viaţa cotidiană, să corespundă nivelului de cunoştinţe, intereselor, vârstei, necesităţii elevilor, să solicite gândirea şi imaginaţia elevilor, să-i facă să descopere, să creeze, să dobândească abilităţi practice de limbă. |
en_US |
dc.description.abstract |
Reading has an important role in shaping the personality, it contributes to the progressive formation of the student with a basic communicational and literary culture, able to understand the world around him. The field Reading in primary classes includes the following activities: reading the text; memorizing and reciting the text; expressive reading of the text; role reading of the dialogues in the narrative text; interrogative and analytical reading activities; receiving the text; commenting on the expressive potential of different artistic language units; activities to decode the meanings of the work; activities for applying the characterization algorithms of the literary character; creative development activities of literary works. The texts chosen for reading must be authentic and encountered in everyday life, to correspond to the level of knowledge, interests, age, need of students, to require students' thinking and imagination, to make them discover, create, acquire practical language skills. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea de Stat din Tiraspol |
en_US |
dc.subject |
Lectura în clasele primare |
en_US |
dc.subject |
Reading in primary grades |
en_US |
dc.subject |
Activitate de lectură |
en_US |
dc.subject |
Reading activity |
en_US |
dc.title |
Activitățile de lectură în clasele primare |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |