REPOZITORIU UPSC

Activitățile de lectură în clasele primare

Show simple item record

dc.contributor.author MIDRIGAN, Tatiana
dc.date.accessioned 2023-02-08T13:13:58Z
dc.date.available 2023-02-08T13:13:58Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation MIDRIGAN, Tatiana. Activitățile de lectură în clasele primare. În: Conferinţa ştiinţifică internaţională „Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective”, 1-2 octombrie [2021]. Chişinău: CEP UST, 2021, vol. 2, pp. 76-80. ISBN 978-9975-76-360-8; ISBN 978-9975-76-362-2 (Vol. 2). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-76-360-8
dc.identifier.isbn 978-9975-76-362-2
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/4088
dc.description Lectura are un rol important în modelarea personalității, contribuie la formarea progresivă a elevului cu o cultură comunicaţionala şi literară de bază, capabil să înteleagă lumea din jurul sau. Domeniul Lectura în clasele primare include următoarele activități: lectura textului; memorizarea și recitarea textului; lectura expresivă a textului; lectura pe roluri a dialogurilor din textul narativ; activități de lectură interogativă și analitică; receptarea textului; comentarea potențialului expresiv al diferitelor unități de limbaj artistic; activități de decodificare a semnificațiilor operei; activități de aplicare a algoritmilor de caracterizare a personajului literar; activități de dezvoltare creatoare a operelor literare. Textele alese pentru lectură trebuie autentice şi întâlnite în viaţa cotidiană, să corespundă nivelului de cunoştinţe, intereselor, vârstei, necesităţii elevilor, să solicite gândirea şi imaginaţia elevilor, să-i facă să descopere, să creeze, să dobândească abilităţi practice de limbă. en_US
dc.description.abstract Reading has an important role in shaping the personality, it contributes to the progressive formation of the student with a basic communicational and literary culture, able to understand the world around him. The field Reading in primary classes includes the following activities: reading the text; memorizing and reciting the text; expressive reading of the text; role reading of the dialogues in the narrative text; interrogative and analytical reading activities; receiving the text; commenting on the expressive potential of different artistic language units; activities to decode the meanings of the work; activities for applying the characterization algorithms of the literary character; creative development activities of literary works. The texts chosen for reading must be authentic and encountered in everyday life, to correspond to the level of knowledge, interests, age, need of students, to require students' thinking and imagination, to make them discover, create, acquire practical language skills. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea de Stat din Tiraspol en_US
dc.subject Lectura în clasele primare en_US
dc.subject Reading in primary grades en_US
dc.subject Activitate de lectură en_US
dc.subject Reading activity en_US
dc.title Activitățile de lectură în clasele primare en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2021
    1-2 octombrie 2021, Chişinău

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account