REPOZITORIU UPSC

Rolul cadrului didactic în optimizarea procesului educaţional la nivelul învăţământului primar

Show simple item record

dc.contributor.author FLUIERAR Valentina
dc.date.accessioned 2023-02-08T12:51:16Z
dc.date.available 2023-02-08T12:51:16Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation FLUIERAR, Valentina. Rolul cadrului didactic în optimizarea procesului educaţional la nivelul învăţământului primar. În: Conferinţa ştiinţifică internaţională „Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective”, 1-2 octombrie [2021]. Chişinău: CEP UST, 2021, vol. 2, pp. 62-69. ISBN 978-9975-76-360-8; ISBN 978-9975-76-362-2 (Vol. 2). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-76-360-8
dc.identifier.isbn 978-9975-76-362-2
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/4086
dc.description Actualele preocupări ale învăţământului primar sunt orientate spre flexibilizarea rolului cadrului didactic în realizarea obiectivelor educaţionale. Reconsiderarea poziţiei valorice a cadrului didactic extinde aria de cuprindere a instrumentelor de ghidare a activităţii didactice și oferă posibilități multiple de potențare a avantajelor pentru o strategie a educației adaptată la parametrii contextuali. Conotațiile operante ale îmbogățirii instrumentale variază în funcție de potențialele aptitudinale și trăsăturile personalității elevilor de vârstă școlară mică. Rolul cadrului didactic în optimizarea procesului educaţional la nivelul învățământului primar se raportează la abilitatea de a stabili coerenţă şi interacţiune pe axa: finalităţi, obiective, mijloace, condiţii, rezultate. Statutul pedagogului de succes presupune o activitate impunătoare la nivel organizatoric, care solicită luciditatea abordării obiectivelor pedagogice orientate spre descoperirea modurilor creative de activitate, crearea contextelor motivante, expunerea elevilor la medii stimulatoare de învăţare. en_US
dc.description.abstract The current preoccupations of the primary education are oriented towards the flexibility of the role of the teacher in the achievement of the educational objectives. The reconsideration of the value position of the teacher extends the scope of the tools to guide the teaching activity and offers multiple possibilities to enhance the advantages for an education strategy adapted to the contextual parameters. The operative connotations of instrumental enrichment vary depending on the aptitude potentials and personality traits of young school-age students. The role of the teacher in optimizing the educational process is related to the 63 mastery of establishing coherence and interaction on the axis: finalities, objectives, means, conditions, results. The status of the successful pedagogue presupposes an imposing activity at organizational level, which requires the lucidity of approaching the pedagogical objectives oriented towards discovering the creative ways of activity, creating motivating contexts, exposing the students to learning stimulating environments. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea de Stat din Tiraspol en_US
dc.subject Optimizarea procesului educaţional în învăţământul primar en_US
dc.subject Optimizing the educational process in primary education en_US
dc.title Rolul cadrului didactic în optimizarea procesului educaţional la nivelul învăţământului primar en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2021
    1-2 octombrie 2021, Chişinău

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account