dc.contributor.author |
BUREA, Svetlana |
|
dc.date.accessioned |
2023-02-08T09:52:53Z |
|
dc.date.available |
2023-02-08T09:52:53Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.citation |
BUREA, Svetlana. Developing the learner`s autonomy through listening activities. În: Conferinţa ştiinţifică internaţională “Învățământul superior : tradiţii, valori, perspective”, 1-2 octombrie [2021]. Chişinău: CEP UST, 2021, vol. 2, pp. 111-118. ISBN 978-9975- 76-360-8; ISBN 978-9975-76-362-2 (Vol. 2) |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975- 76-360-8 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-76-362-2 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/4080 |
|
dc.description |
Conceptul de autonomie a studentului se referă la capacitatea de a prelua controlul învățării, este un termen educațional transformator care se bazează pe ideea de a face ceva și de a face ceva bine. Factorii cheie care duc la transformarea pozitivă a procesului de învățare sunt motivația intrinsecă, statutul și modul în care acționează profesorul, strategiile de învățare aplicate și contextul dezvoltării acesteia. Oferirea elevilor mai multă implicare in planificarea procesului de învățare îi va determină ulterior să depună eforturi în propria învățare, să aibă putere și control asupra propriei lor învățări, mai degrabă decât să finalizeze o sarcină stabilită sau o serie de sarcini. Dezvoltarea abilităților de ascultare este un proces de lungă durată. Activitățile de ascultare extinse, care sunt concepute pentru o mai lungă perioadă de timp și presupun o metodologie bine structurată, în conformitate cu principiile autonomiei studentului, vor avea un impact semnificativ asupra comportamentului de învățare și rezultate academice ale elevilor. |
en_US |
dc.description.abstract |
Learner`s autonomy is the ability to take charge of learning, it is a transformative educational term that is based on the idea of doing something and doing something well. The key factors that lead to positive transformation of the learning process are intrinsic motivation, the way teacher`s is acting, applied strategies and the context of its development. Giving students more ownership of their learning drives students to put effort themselves into their own learning, to have power and control over their own learning (agency) rather than completing a set task/series of tasks. Developing listening skills is a long lasting process. Extended listening activities that are designed for whole term and suppose well-structured methodology, planned according to learner`s autonomy principles will have a huge impact on students learning behavior and learning outcomes. |
en_US |
dc.language.iso |
en |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea de Stat din Tiraspol |
en_US |
dc.subject |
Proces de învățare în pandemie |
en_US |
dc.subject |
Autonomia studentului |
en_US |
dc.subject |
Learning process of pandemic |
en_US |
dc.subject |
Learner`s autonomy |
en_US |
dc.title |
Developing the learner`s autonomy through listening activities |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |