dc.contributor.author |
PANICO, Vasile |
|
dc.date.accessioned |
2023-02-08T09:32:16Z |
|
dc.date.available |
2023-02-08T09:32:16Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.citation |
PANICO, Vasile. Repere teoretice și praxiologice referitor la mijloacele de formare a atitudinilor. În: Conferinţa ştiinţifică internaţională “Învățământul superior : tradiţii, valori, perspective”, 1-2 octombrie [2021]. Chişinău: CEP UST, 2021, vol. 2, pp. 93-99. ISBN 978-9975- 76-360-8; ISBN 978-9975-76-362-2 (Vol. 2) |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975- 76-360-8 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-76-362-2 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/4076 |
|
dc.description |
În lucrare se tratează unele repere teoretice și praxiologice referitor la mijloacele de formare a atitudinilor la personalitatea educatului/autoeducatului. În articol se definește conceptul, funcțiile și mijloacele de formare orientată a atitudinilor la educați/autoeducați, se nominalizează și se analizează caracteristicile atitudinilor: componentele/elementele, structura și funcțiile. Mijloacele de formare/autoformare a atitudinilor la educați/autoeducați sunt trăirile emoționale. Trăirile emoționale/sentimentale contribuie la dezvoltarea trebuințelor/motivelor. Cunoștințele și capacitățile de ordin mintal și practic se transformă/devin valori ale educatului/autoeducatului atunci când ele se integrează cu acțiunile afective. |
en_US |
dc.description.abstract |
The paper deals with some theoretical and praxiological landmarks regarding the means of forming attitudes towards the personality of the educated/self-educated. The article defines the concept, functions, and means of oriented formation of attitudes in educated / self-educated, nominates, and analyses the characteristics of attitudes: components/elements, structure, and functions. The means of forming / selfforming attitudes in educated / self-educated people are emotional feelings. Emotional/sentimental feelings contribute to the development of needs/motives. Mental and practical knowledge and abilities are transformed/become values of the educated/self-educated when they are integrated with the affective actions. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea de Stat din Tiraspol |
en_US |
dc.subject |
Educație |
en_US |
dc.subject |
Atitudine |
en_US |
dc.subject |
Structura atitudinilor |
en_US |
dc.subject |
Acțiune afectivă |
en_US |
dc.subject |
Education Attitude |
en_US |
dc.subject |
Attitude structure |
en_US |
dc.subject |
Affective actions |
en_US |
dc.title |
Repere teoretice și praxiologice referitor la mijloacele de formare a atitudinilor |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |