REPOZITORIU UPSC

Repere teoretice și praxiologice referitor la mijloacele de formare a atitudinilor

Show simple item record

dc.contributor.author PANICO, Vasile
dc.date.accessioned 2023-02-08T09:32:16Z
dc.date.available 2023-02-08T09:32:16Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation PANICO, Vasile. Repere teoretice și praxiologice referitor la mijloacele de formare a atitudinilor. În: Conferinţa ştiinţifică internaţională “Învățământul superior : tradiţii, valori, perspective”, 1-2 octombrie [2021]. Chişinău: CEP UST, 2021, vol. 2, pp. 93-99. ISBN 978-9975- 76-360-8; ISBN 978-9975-76-362-2 (Vol. 2) en_US
dc.identifier.isbn 978-9975- 76-360-8
dc.identifier.isbn 978-9975-76-362-2
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/4076
dc.description În lucrare se tratează unele repere teoretice și praxiologice referitor la mijloacele de formare a atitudinilor la personalitatea educatului/autoeducatului. În articol se definește conceptul, funcțiile și mijloacele de formare orientată a atitudinilor la educați/autoeducați, se nominalizează și se analizează caracteristicile atitudinilor: componentele/elementele, structura și funcțiile. Mijloacele de formare/autoformare a atitudinilor la educați/autoeducați sunt trăirile emoționale. Trăirile emoționale/sentimentale contribuie la dezvoltarea trebuințelor/motivelor. Cunoștințele și capacitățile de ordin mintal și practic se transformă/devin valori ale educatului/autoeducatului atunci când ele se integrează cu acțiunile afective. en_US
dc.description.abstract The paper deals with some theoretical and praxiological landmarks regarding the means of forming attitudes towards the personality of the educated/self-educated. The article defines the concept, functions, and means of oriented formation of attitudes in educated / self-educated, nominates, and analyses the characteristics of attitudes: components/elements, structure, and functions. The means of forming / selfforming attitudes in educated / self-educated people are emotional feelings. Emotional/sentimental feelings contribute to the development of needs/motives. Mental and practical knowledge and abilities are transformed/become values of the educated/self-educated when they are integrated with the affective actions. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea de Stat din Tiraspol en_US
dc.subject Educație en_US
dc.subject Atitudine en_US
dc.subject Structura atitudinilor en_US
dc.subject Acțiune afectivă en_US
dc.subject Education Attitude en_US
dc.subject Attitude structure en_US
dc.subject Affective actions en_US
dc.title Repere teoretice și praxiologice referitor la mijloacele de formare a atitudinilor en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2021
    1-2 octombrie 2021, Chişinău

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account