Abstract:
Children's literature is an inexhaustible source of beautiful examples of behaviors mirrored in small antitheses between characters. Literary texts are lived with maximum intensity, generate interpretive attitudes, are a complex construction of affective reactions related to the general-human value system, orient the subject 88 towards a certain behavior towards the literary work, become a juggler of emotions, cultivate confidence, denote the key success, encourages self-knowledge and self-control, self-motivation towards social success, and managing one's emotions, recognizing strengths or weaknesses, understanding that we are not perfect, the positive and negative traits being those that individualize us.
Description:
Literatura pentru copii constituie o sursă inepuizabilă de exemple frumoase de comportamente oglindite în mici antiteze între personaje. Textele literare sunt trăite cu intensitate maximă, generează atitudini interpretative, sunt o construcție complexă de reacții afective raportate la sistemul de valori general-umane, orientează subiectul spre o anumită comportare vizavi de opera literară, devin un jongler al emoțiilor, cultivă încrederea, denotă cheia reușitei, încurajează cunoașterea sinelui și autocontrol, automotivează spre reușita socială, iar gestionarea propriilor emoții, recunoașterea punctelor tari sau slabe, înțelegerea faptului că nu suntem perfecți, trăsăturile pozitive și negative fiind cele care ne individualizează