dc.contributor.author |
PERȚA, Elena |
|
dc.date.accessioned |
2023-01-31T11:17:34Z |
|
dc.date.available |
2023-01-31T11:17:34Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.citation |
PERȚA, Elena. Rolul familiei în performanțele școlare ale elevilor. În: Conferinţa ştiinţifică internaţională “Învățământul superior : tradiţii, valori, perspective”, 1-2 octombrie [2021]. Chişinău: CEP UST, 2021, vol. 1, pp. 344-348. ISBN 978-9975- 76-360-8; ISBN 978-9975-76-361-5 (Vol. 1) |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975- 76-360-8. |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-76-361-5 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/4004 |
|
dc.description |
Din perspectivă sociologică, familia este instituţia fundamentală în toate societăţile. Familia este un "grup social relativ permanent de indivizi legaţi între ei prin origine, căsătorie sau adopţiune". În societatea românească, suntem familiarizaţi cu anumite versiuni ale familiei :familia nucleu si familia extinsă. Prin definiţie, familia este nucleul elementar realizat prin căsătorie, care uneşte soţii şi pe descendenţii acestora (copiii) prin raporturi strânse de ordin biologic, economic şi spiritual. Familia exercită o influenţă deosebit de adâncă asupra copiilor. Strategiile educative la care se face apel în familie, mai mult sau mai puţin conştientizate, determină în mare măsură dezvoltarea personalităţii, precum şi rezultatele şcolare ale copiilor, comportamentul lor sociomoral. |
en_US |
dc.description.abstract |
From a sociological perspective, the family is the fundamental institution in all societies. The family is a "relatively permanent social group of individuals connected by origin, marriage or adoption". In Romanian society, we are familiar with certain versions of the family: the nucleus family and the extended family. By definition, the family is the elementary nucleus achieved through marriage, which unites spouses and their descendants (children) through close biological, economic and spiritual relationships. The family exerts a particularly profound influence on children. The educational strategies used in the family, more or less aware, largely determine the development of personality, as well as the school results of children, their sociomoral behavior. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea de Stat din Tiraspol |
en_US |
dc.subject |
Psihologia familiei |
en_US |
dc.subject |
Familie |
en_US |
dc.subject |
Educație |
en_US |
dc.subject |
Reușită |
en_US |
dc.subject |
Învățare |
en_US |
dc.title |
Rolul familiei în performanțele școlare ale elevilor |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |