REPOZITORIU UPSC

Motive și consecințe ale fenomenului burnout la pedagogi

Show simple item record

dc.contributor.author PAVLENKO, Lilia
dc.contributor.author CERNOLEV, Mariana
dc.date.accessioned 2023-01-31T11:10:56Z
dc.date.available 2023-01-31T11:10:56Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation PAVLENKO, Lilia, CERNOLEV, Mariana. Motive și consecințe ale fenomenului burnout la pedagogi. În: Conferinţa ştiinţifică internaţională “Învățământul superior : tradiţii, valori, perspective”, 1-2 octombrie [2021]. Chişinău: CEP UST, 2021, vol. 1, pp. 338-344. ISBN 978-9975- 76-360-8; ISBN 978-9975-76-361-5 (Vol. 1) en_US
dc.identifier.isbn 978-9975- 76-360-8
dc.identifier.isbn 978-9975-76-361-5
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/4003
dc.description Regimul încărcat, numărul mare de sarcini, lipsa timpului liber deseori duc la un dezechilibrul personal al pedagogilor cu solicitările înaintate, fapt ce se soldează cu arderea profesională a acestora. Cunoscută sub denumirea de fenomenul burnout, arderea profesională are un impact negativ asupra stării psihice, relațiilor cu familia, cu colegii, cât și asupra calității muncii. Conținutul articolului reflectă una dintre cele mai majore probleme cu care se confruntă pedagogii astăzi, și anume, suprasolicitările la locul de muncă. Înțelegerea motivelor și consecințelor fenomenului dat în rândul pedagogilor va diminua impactul acestuia asupra stării de bine, calității muncii, climatului organizational. en_US
dc.description.abstract The busy regime, the large number of tasks, the lack of free time often lead to a personal imbalance of the pedagogues with the submitted requests, which results in their professional burning. Known as the burnout phenomenon, burnout has a negative impact on the mental state, relationships with family, colleagues, and the quality of work. The content of the article reflects one of the biggest problems facing educators today, namely, overwork at work. Understanding the reasons and consequences of this phenomenon among educators will reduce its impact on well-being, quality of work, organizational climate. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea de Stat din Tiraspol en_US
dc.subject Psihologie en_US
dc.subject Cadre didactice en_US
dc.subject Ardere emoțională en_US
dc.subject Fenomenul burnout en_US
dc.title Motive și consecințe ale fenomenului burnout la pedagogi en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2021
    1-2 octombrie 2021, Chişinău

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account