dc.contributor.author |
PAVLENKO, Lilia |
|
dc.contributor.author |
CERNOLEV, Mariana |
|
dc.date.accessioned |
2023-01-31T11:10:56Z |
|
dc.date.available |
2023-01-31T11:10:56Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.citation |
PAVLENKO, Lilia, CERNOLEV, Mariana. Motive și consecințe ale fenomenului burnout la pedagogi. În: Conferinţa ştiinţifică internaţională “Învățământul superior : tradiţii, valori, perspective”, 1-2 octombrie [2021]. Chişinău: CEP UST, 2021, vol. 1, pp. 338-344. ISBN 978-9975- 76-360-8; ISBN 978-9975-76-361-5 (Vol. 1) |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975- 76-360-8 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-76-361-5 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/4003 |
|
dc.description |
Regimul încărcat, numărul mare de sarcini, lipsa timpului liber deseori duc la un dezechilibrul personal al pedagogilor cu solicitările înaintate, fapt ce se soldează cu arderea profesională a acestora. Cunoscută sub denumirea de fenomenul burnout, arderea profesională are un impact negativ asupra stării psihice, relațiilor cu familia, cu colegii, cât și asupra calității muncii. Conținutul articolului reflectă una dintre cele mai majore probleme cu care se confruntă pedagogii astăzi, și anume, suprasolicitările la locul de muncă. Înțelegerea motivelor și consecințelor fenomenului dat în rândul pedagogilor va diminua impactul acestuia asupra stării de bine, calității muncii, climatului organizational. |
en_US |
dc.description.abstract |
The busy regime, the large number of tasks, the lack of free time often lead to a personal imbalance of the pedagogues with the submitted requests, which results in their professional burning. Known as the burnout phenomenon, burnout has a negative impact on the mental state, relationships with family, colleagues, and the quality of work. The content of the article reflects one of the biggest problems facing educators today, namely, overwork at work. Understanding the reasons and consequences of this phenomenon among educators will reduce its impact on well-being, quality of work, organizational climate. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea de Stat din Tiraspol |
en_US |
dc.subject |
Psihologie |
en_US |
dc.subject |
Cadre didactice |
en_US |
dc.subject |
Ardere emoțională |
en_US |
dc.subject |
Fenomenul burnout |
en_US |
dc.title |
Motive și consecințe ale fenomenului burnout la pedagogi |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |