REPOZITORIU UPSC

Inteligența emoțională a tinerilor și adulților

Show simple item record

dc.contributor.author ANTOCI, Diana
dc.contributor.author RUSU, Rodica
dc.date.accessioned 2023-01-30T14:34:16Z
dc.date.available 2023-01-30T14:34:16Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation ANTOCI, Diana, RUSU, Rodica. Inteligența emoțională a tinerilor și adulților. În: Conferinţa ştiinţifică internaţională „Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective”, 1-2 octombrie [2021]. Chişinău: CEP UST, 2021, vol. 1, pp. 276-285. ISBN 978-9975- 76-360-8; ISBN 978-9975-76-361-5 (Vol. 1). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975- 76-360-8
dc.identifier.isbn 978-9975-76-361-5
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/3995
dc.description Articolul dat este dedicat studiului teoretic și experimental al inteligenței emoționale a tinerilor și adulților. În urma studiului analitico-sintetic au fost valorificate diverse poziții științifice în vederea interpretării inteligenței emoționale, estimării rolului acesteia în gestionarea emoțiilor proprii şi ale celor cu care relaționăm. Cercetarea experimentală reflectă date actuale privind profilul inteligenței emoționale în funcție de nivelul de dezvoltare al celor cinci componente ale inteligenței emoționale evidențiate de R. Wood și H. Tolley. Rezultatele cercetării denotă că majoritatea subiecților îşi cunosc stările, preferințele, resursele şi intuițiile, ca şi efectele lor asupra comportamentului propriu şi al celorlalți. În baza rezultatelor obținute au fost elaborate recomandări pentru dezvoltare a autoreglării, conștiinței de sine, motivației, empatiei, abilităților sociale. en_US
dc.description.abstract This article reflects the theoretical and experimental study of the emotional intelligence of young people and adults. Following the analytical and synthetic study, various scientific positions were capitalized in order to interpret emotional intelligence, to estimate its role in managing our own emotions and those with which we interact. The experimental research reflects current data on the profile of emotional intelligence according to the level of development of the five components of emotional intelligence highlighted by R. Wood and H. Tolley. The research results show that the most subjects know their states, preferences, resources and intuitions, as well as their effects on their own behavior and that of others. Based on the results obtained, recommendations were developed regarding self-regulation, self-awareness, motivation, empathy, social skills. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea de Stat din Tiraspol en_US
dc.subject Inteligența emoțională en_US
dc.subject Emotional intelligence en_US
dc.subject Diagnosticarea nivelului inteligenței emoționale en_US
dc.subject Diagnosing of emotional Intelligence en_US
dc.subject Autoreglare en_US
dc.subject Self-regulation en_US
dc.title Inteligența emoțională a tinerilor și adulților en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2021
    1-2 octombrie 2021, Chişinău

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account