REPOZITORIU UPSC

Jocul – valențe corecționale la preșcolarii cu deficiențe de vedere

Show simple item record

dc.contributor.author CIUREA, Valeria
dc.date.accessioned 2023-01-28T11:03:43Z
dc.date.available 2023-01-28T11:03:43Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation CIUREA, Valeria. Jocul – valențe corecționale la preșcolarii cu deficiențe de vedere. În: Calitate în educație - imperativ al societății contemporane : Materialele conferinței ştiințifice naţională cu participare internaţională, 4-5 decembrie, 2020. Chişinău: UPS "Ion Creangă", 2020, vol. 1, pp. 184-187. ISBN 978-9975-46-482-6 ; ISBN 978-9975-46-483-3 (Vol. 1). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-482-6
dc.identifier.isbn 978-9975-46-483-3
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/3981
dc.description.abstract The game conceived as learning and therapy is part of the new trend of evolution of teaching-learning methods, which aim to transform the role of the psych pedagogue and to give new possibilities to the visually impaired child. The didactic-correctional game occupies an increasingly defined place in the category of methods, techniques that develop the ability to observe, visual perception, spatial orientation, social orientation, in a word, which develops learning and development skills of the child with visual impairment but also improved visual acuity. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Joc didactic corecțional en_US
dc.subject Deficiență de verede en_US
dc.subject Acuitate vizuală en_US
dc.title Jocul – valențe corecționale la preșcolarii cu deficiențe de vedere en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account