dc.contributor.author |
CIUREA, Valeria |
|
dc.date.accessioned |
2023-01-28T11:03:43Z |
|
dc.date.available |
2023-01-28T11:03:43Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.citation |
CIUREA, Valeria. Jocul – valențe corecționale la preșcolarii cu deficiențe de vedere. În: Calitate în educație - imperativ al societății contemporane : Materialele conferinței ştiințifice naţională cu participare internaţională, 4-5 decembrie, 2020. Chişinău: UPS "Ion Creangă", 2020, vol. 1, pp. 184-187. ISBN 978-9975-46-482-6 ; ISBN 978-9975-46-483-3 (Vol. 1). |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-482-6 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-483-3 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/3981 |
|
dc.description.abstract |
The game conceived as learning and therapy is part of the new trend of
evolution of teaching-learning methods, which aim to transform the role of the psych pedagogue and to give new possibilities to the visually impaired child. The didactic-correctional game occupies an increasingly defined place in the category of methods, techniques that develop the ability to observe, visual perception, spatial orientation, social orientation, in a word, which develops learning and development skills of the child with visual impairment but also improved visual acuity. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Joc didactic corecțional |
en_US |
dc.subject |
Deficiență de verede |
en_US |
dc.subject |
Acuitate vizuală |
en_US |
dc.title |
Jocul – valențe corecționale la preșcolarii cu deficiențe de vedere |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |