Abstract:
Tema acestei cercetări o reprezintă studiul asupra importanţei inteligenţei emoţionale în performanţa academică a studenţilor. Cercetarea porneşte de la afirmaţiile referitoare la faptul că anumite persoane au rezultate deosebite în practică şi reuşesc mai bine în viaţă decât altele, care au un IQ (cognitiv) mai mare. Dacă un student are suficiente cunoştinţe şi raţionează inteligent, dar nu-şi cunoaşte emoţiile şi sentimentele, astfel nereuşind să le gestioneze, să-şi promoveze ideile, întâmpină dificultăţi în încercarea de a-şi construi relaţiile cu ceilalţi şi de a avea performanţe academice. Experimental, a fost dovedit că studenţii cu un nivel înalt al inteligenţei emoţionale au o performanţă academică semnificativ mai mare decât cei cu un nivel scăzut al inteligenţei emoţionale. Dezvoltarea inteligenţei emoţionale în şcoală, universitate permite punerea în valoare a aptitudinilor intelectuale, a creativităţii, asigurând mai târziu reuşite în plan profesional.