REPOZITORIU UPSC

Corelații dintre educația ecologică și particularitățile de vârstă ale preșcolarilor

Show simple item record

dc.contributor.author GAVRILUȚ, Roxana
dc.date.accessioned 2023-01-26T13:05:06Z
dc.date.available 2023-01-26T13:05:06Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation GAVRILUȚ, Roxana. Corelații dintre educația ecologică și particularitățile de vârstă ale preșcolarilor. În: Calitate în educație - imperativ al societății contemporane : Materialele conferinței ştiințifice naţională cu participare internaţională, 4-5 decembrie, 2020. Chişinău: UPS "Ion Creangă", 2020, vol. 1, pp. 153-157. ISBN 978-9975-46-482-6 ; ISBN 978-9975-46-483-3 (Vol. 1). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-482-6
dc.identifier.isbn 978-9975-46-483-3
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/3975
dc.description.abstract The preschooler must be aware and take responsibility for the environment in which he lives. Ecological education, carried out from an early age, prevents ecological "illiteracy", responsible for the emergence of irresponsible behavior, with undesirable effects on the environment and thus we come to the clear conclusion that ecological education must start from the youngest, from preschoolers, and the school, the one in which the next generation of adults is formed, is the one that must take the first step in the formation of ecological behavior. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Ecological education en_US
dc.subject Age characteristics en_US
dc.title Corelații dintre educația ecologică și particularitățile de vârstă ale preșcolarilor en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account