REPOZITORIU UPSC

Învățarea și dezvoltarea strategiilor de reglare emoțională la copii

Show simple item record

dc.contributor.author OHRIMENCO (BOȚAN), Aliona
dc.date.accessioned 2023-01-25T14:19:39Z
dc.date.available 2023-01-25T14:19:39Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation OHRIMENCO (BOȚAN), Aliona. Învățarea și dezvoltarea strategiilor de reglare emoțională la copii. În: Calitate în educație - imperativ al societății contemporane : Materialele conferinței ştiințifice naţională cu participare internaţională, 4-5 decembrie, 2020. Chişinău: UPS "Ion Creangă", 2020, vol. 1, pp. 37-45. ISBN 978-9975-46-482-6 ; ISBN 978-9975-46-483-3 (Vol. 1). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-482-6
dc.identifier.isbn 978-9975-46-483-3
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/3959
dc.description.abstract The optimal emotional development is one of essential component of adaptation, necessary for maintaining mental health and development of social relationships. Helping children to learn about self-regulation is one of the most important tasks for parents and educators. This article examines the process of developing emotional self-regulation and offers some suggestions needed for children to acquire this skill. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Emotional regulation en_US
dc.subject Emotional education en_US
dc.subject Emotional skills en_US
dc.title Învățarea și dezvoltarea strategiilor de reglare emoțională la copii en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account