dc.contributor.author |
OHRIMENCO (BOȚAN), Aliona |
|
dc.date.accessioned |
2023-01-25T14:19:39Z |
|
dc.date.available |
2023-01-25T14:19:39Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.citation |
OHRIMENCO (BOȚAN), Aliona. Învățarea și dezvoltarea strategiilor de reglare emoțională la copii. În: Calitate în educație - imperativ al societății contemporane : Materialele conferinței ştiințifice naţională cu participare internaţională, 4-5 decembrie, 2020. Chişinău: UPS "Ion Creangă", 2020, vol. 1, pp. 37-45. ISBN 978-9975-46-482-6 ; ISBN 978-9975-46-483-3 (Vol. 1). |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-482-6 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-483-3 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/3959 |
|
dc.description.abstract |
The optimal emotional development is one of essential component of adaptation, necessary for maintaining mental health and development of social relationships. Helping children to learn about self-regulation is one of the most important tasks for parents and educators. This article examines the process of developing emotional self-regulation and offers some suggestions needed for children to acquire this skill. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Emotional regulation |
en_US |
dc.subject |
Emotional education |
en_US |
dc.subject |
Emotional skills |
en_US |
dc.title |
Învățarea și dezvoltarea strategiilor de reglare emoțională la copii |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |