REPOZITORIU UPSC

Pre-school children with special educational needs and their integration in the inclusive community

Show simple item record

dc.contributor.author CHIRIMBU, Sebastian Cristian
dc.date.accessioned 2023-01-25T13:52:05Z
dc.date.available 2023-01-25T13:52:05Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation CHIRIMBU, Sebastian Cristian. Pre-school children with special educational needs and their integration in the inclusive community. În: Calitate în educație - imperativ al societății contemporane : Materialele conferinței ştiințifice naţională cu participare internaţională, 4-5 decembrie, 2020. Chişinău: UPS "Ion Creangă", 2020, vol. 1, pp. 17-22. ISBN 978-9975-46-482-6 ; ISBN 978-9975-46-483-3 (Vol. 1). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-482-6
dc.identifier.isbn 978-9975-46-483-3
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/3956
dc.description.abstract La etapa actuală politica şi practica educaţională din numeroase ţări ale lumii este orientată în direcţia integrării preșcolarilor (copiilor) cu cerinţe educative speciale (CES) în medii educaţionale şi de viaţă cât mai aproape de cele obişnuite, normale ale unei comunităţi. Unul dintre cele mai importante aspecte ale învăţământului actual este nevoia sa de adaptare la necesităţile copiilor, oricare ar fi acele necesităţi şi oricare ar fi copiii – fie că sunt copiii cu CES, fie că pur şi simplu sunt copii cu un ritm mult mai încet de învăţare. O nouă dimensiune care începe să se contureze în peisajul învăţământului românesc este aceea de democratizare şi egalizare a şanselor fiecărui copil în parte. În acest scop a fost înfiinţată şi comunitatea incluzivă – un răspuns la redimensionarea educaţiei. Scopul acestei comunitӑți este de a crea pentru toţi copiii un cadru prielnic învăţării, pornind de la premiza că diferenţele dintre oameni sunt normale şi ele trebuie acceptate. Un rol important în atribuim pedagogiei şi învăţarii centrată pe copil, prin adaptarea curriculumului şi metodelor de predare la capacitatea şi nevoia fiecăruia în parte. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Copiii cu CES en_US
dc.subject Incluziune socială en_US
dc.subject Practici educaţionale en_US
dc.title Pre-school children with special educational needs and their integration in the inclusive community en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account