REPOZITORIU UPSC

Aspecte didactice ale realizării conexiunilor biologiei cu viața cotidiană

Show simple item record

dc.contributor.author PRUNICI, Elena
dc.date.accessioned 2023-01-24T11:36:54Z
dc.date.available 2023-01-24T11:36:54Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation PRUNICI, Elena. Aspecte didactice ale realizării conexiunilor biologiei cu viața cotidiană. În: Conferinţa ştiinţifică internaţională “Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective”, 1-2 octombrie [2021]. Chişinău: CEP UST, 2021, vol. 1, pp. 196-205. ISBN 978-9975- 76-360-8; ISBN 978-9975-76-361-5 (Vol. 1) en_US
dc.identifier.isbn 978-9975- 76-360-8
dc.identifier.isbn 978-9975-76-361-5
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/3942
dc.description Didactica modernă la biologie promovează învățătura centrată pe elev și anume pe dezvoltarea personalității elevului, care studiind de-a lungul anilor, va trebui să ajungă o persoană capabilă de a se orienta în viața cotidiană nu numai prin comunicare, dar și prin implicarea nemijlocită în diferite situații. Pornind de la căutarea celor mai eficiente metode pentru a-l călăuzi pe elev, ca mai apoi acesta să poată să aplice cunoștințele și deprinderile formate la orele de bilogie, în viața cotidiană. Consider că tema aleasă este una actuală, deoarece în ultimii ani se vorbește tot mai mult despre metodele de instruire care influențează formarea competențelor pentru viață iar noi, profesorii, suntem cei, care participăm la pregătirea elevilor, pentru ca mai apoi aceștia să se poată integra în societate. en_US
dc.description.abstract Modern didactics in biology promotes student-centered teaching, namely on the development of the student's personality, who, studying over the years, will have to become a person capable of orienting himself in everyday life not only through communication, but also through direct involvement in different situations. Starting from the search for the most effective methods to guide the student, so that later he can apply the knowledge and skills formed at biology classes, in everyday life. I believe that the chosen theme is a current one, because in recent years there is more and more talk about training methods that influence the formation of life skills and we, the teachers, are the ones who participate in the training of students, so that later they can integrate into society.Modern didactics in biology promotes student-centered teaching, namely on the development of the student's personality, who, studying over the years, will have to become a person capable of orienting himself in everyday life not only through communication, but also through direct involvement in different situations. Starting from the search for the most effective methods to guide the student, so that later he can apply the knowledge and skills formed at biology classes, in everyday life. I believe that the chosen theme is a current one, because in recent years there is more and more talk about training methods that influence the formation of life skills and we, the teachers, are the ones who participate in the training of students, so that later they can integrate into society. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea de Stat din Tiraspol en_US
dc.subject Proces instructiv-educativ en_US
dc.subject Sarcină cognitivă cotidiană en_US
dc.subject Instructive-educational process en_US
dc.subject Teaching-learning en_US
dc.subject Casual cognitive tasks en_US
dc.subject Predare-învățare en_US
dc.title Aspecte didactice ale realizării conexiunilor biologiei cu viața cotidiană en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2021
    1-2 octombrie 2021, Chişinău

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account