dc.contributor.author |
RAILEAN, Elena |
|
dc.date.accessioned |
2023-01-23T13:30:06Z |
|
dc.date.available |
2023-01-23T13:30:06Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.citation |
RAILEAN, Elena. Problematica managementului tehnologiilor educaționale specifice mediilor de învățare real-virtuale. În : Conferinţa ştiinţifică internaţională „Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective”, 1-2 octombrie [2022]. Chişinău: CEP UPSC, 2022, vol. 2, pp. 119-126. ISBN 978-9975-46-669-1 ; ISBN 978-9975-46-671-4 (Vol. 2). |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-669-1 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-671-4 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/3930 |
|
dc.description |
Transformarea globală a sistemului și mediului educațional școlar într-o diversitate de medii de învățare real-virtuale impune condiții specifice managementului teoriei și tehnologiilor educaționale. Scopul acestei lucrări este studiul problematicii managementului tehnologiilor educaționale specifice mediilor de învățare real-virtuale. Metodologia cercetării este realizată prin abordarea metasistemică a tendințelor mediilor real-virtuale în raport cu mediile de învățare real-virtuale. Rezultatele obținute sunt: a) permisivitatea mediilor de învățare real-virtuale nu este echivalentă mediilor real-virtuale; b) în design-ul pedagogic și managementul educațional este important a respecta normele de ontologie în relație cu problemele digitalizării educației. În concluzii este accentuată importanța studiului componentei ontologice a managementului educațional. |
en_US |
dc.description.abstract |
The global transformation of the school educational system and environment into a diversity of real-virtual learning environments imposes specific conditions on the management of educational theory and technologies. The purpose of this article is to study the issue of knowledge management in a diversity of learning environments. The research methodology is carried out through the met systemic approach of the trends of real-virtual environments in relation to real-virtual learning environments. The results obtained are: a) the permissiveness of real-virtual learning environments is not equivalent to real-virtual environments; b) in pedagogical design and educational management, it is important to respect the ontology norms in relation to the issues of digitization of education. In the conclusions, the importance of studying the ontological component of the educational management has been emphasized. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
School educational environment |
en_US |
dc.subject |
Real-virtual learning environment |
en_US |
dc.subject |
Knowledge management |
en_US |
dc.subject |
Immersive experiences |
en_US |
dc.subject |
Extended reality |
en_US |
dc.subject |
Metaverse |
en_US |
dc.subject |
Humanoid robot |
en_US |
dc.subject |
Mediul educațional școlar |
en_US |
dc.subject |
Învățare real-virtuală |
en_US |
dc.subject |
Managementul cunoașterii |
en_US |
dc.subject |
Experiențe imersive |
en_US |
dc.subject |
Realitate extinsă |
en_US |
dc.subject |
Metavers |
en_US |
dc.subject |
Robot humanoid |
en_US |
dc.title |
Problematica managementului tehnologiilor educaționale specifice mediilor de învățare real-virtuale |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |