REPOZITORIU UPSC

Comunicarea managerială - factor de motivare a capitalului uman în mediul universitar

Show simple item record

dc.contributor.author ȘCHIOPU, Lucia
dc.date.accessioned 2023-01-20T13:38:43Z
dc.date.available 2023-01-20T13:38:43Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation ȘCHIOPU, Lucia. Comunicarea managerială - factor de motivare a capitalului uman în mediul universitar. În : Conferinţa ştiinţifică internaţională „Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective”, 1-2 octombrie [2022]. Chişinău: CEP UPSC, 2022, vol. 2, pp. 238-243. ISBN 978-9975-46-669-1 ; ISBN 978-9975-46-671-4 (Vol. 2). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-669-1
dc.identifier.isbn 978-9975-46-671-4
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/3923
dc.description Articolul abordează comunicarea managerială în mediul universitar prin prisma teoriei motivației, care subliniază importanța capacității de autoreglare a angajaților ca element central în exprimarea comportamentului profesional. Sunt evocate trăsăturile definitorii ale conducerii transformative și carismatice, care pun accent pe transformarea valorilor și priorităților cadrelor didactice și motivarea acestora pentru a performa dincolo de așteptările lor în comparație cu conducerea tranzacțională și pe monitorizare, care relevă un schimb de recompense în rândul personalului didactic și non- didactic pentru conformitate și armonie. Un alt aspect important elucidat este conceptualizarea percepției de sine a membrului instituției educaționale prin prisma Regulatory Focus Theory, care descrie diferențe importante în procesele prin care angajații abordează plăcerea și evită durerea în parcursul lor profesional. en_US
dc.description.abstract The article approaches managerial communication in the context of the university environment through the lens of motivation theory, which emphasizes the importance of employees' self-regulation capacity as a central element in the expression of professional behavior. The defining features of transformational and charismatic leadership are evoked emphasizing the transformation of teachers’ values and priorities and motivating them to perform beyond their expectations compared to transactional and monitoring leadership that reveals an exchange of rewards among teaching staff and non- didactic staff for conformity and harmony. Another important aspect elucidated is the conceptualization of the self-perception of the members of the educational institution through the lens of Regulatory Focus Theory which describes important differences in the processes by which employees approach pleasure and avoid pain in their professional career. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Self-regulation capacity en_US
dc.subject Self-perception en_US
dc.subject Transformational leadership en_US
dc.subject Charismatic leadership en_US
dc.subject Motivation theory en_US
dc.subject Capacitate de autoreglare en_US
dc.subject Percepția de sine en_US
dc.subject Conducerea transformativă en_US
dc.subject Conducerea carismatică en_US
dc.subject Teoria motivației en_US
dc.title Comunicarea managerială - factor de motivare a capitalului uman în mediul universitar en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2022
    1-2 octombrie, Chişinău

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account