REPOZITORIU UPSC

Impactul factorilor stresori asupra succesului școlar în rândurile adolescenților

Show simple item record

dc.contributor.author POPESCU, Marin
dc.contributor.author COTORCEA, Cristian
dc.date.accessioned 2023-01-20T11:25:16Z
dc.date.available 2023-01-20T11:25:16Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation POPESCU, Marin, COTORCEA, Cristian. Impactul factorilor stresori asupra succesului școlar în rândurile adolescenților. În : Conferinţa ştiinţifică internaţională „Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective”, 1-2 octombrie [2022]. Chişinău: CEP UPSC, 2022, vol. 2, pp. 214-217. ISBN 978-9975-46-669-1 ; ISBN 978-9975-46-671-4 (Vol. 2). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-669-1
dc.identifier.isbn 978-9975-46-671-4
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/3919
dc.description.abstract Stresul este una din problemele ce a existat de-a lungul multor decenii, continuând să preocupe omenirea, în special la etapa actuală, căpătând tot mai mult un caracter globalizat în rândurile tuturor categoriilor sociale, inclusiv și în special al adolescenților. Factorii stresanți generează schimbări esențiale în viața adolescenților afectând reușita academică, modul de a fi, de a gândi, de a vorbi, de a acționa, de a se comporta, perturbând adesea starea lor psihologică și impunându-le trăiri afective declanșate de o serie de situații stresante, față de care ei devin mult mai sensibili și mai vulnerabili. Acești factori î-i determină adesea pe adolescenți să se simtă neliniștiți, epuizați, revoltați, agresivi, anxioși, frustrați, închiși în sine, cu o imagine de sine scăzută. Cunoaşterea factorilor generatori ai stresului și impactului lor asupra succesului școlar al adolescenţilor cât și viața de zi cu zi va facilita elaborarea unor tehnici de management al stresului şi a metodelor de formare şi consolidare a resurselor psihologice şi cognitive de rezistenţă la stres, precum şi prevenirea disfuncţiilor de adaptare; asigurând astfel o dezvoltare şi un echilibru interior; comportament armonios; sporirea reușitei academice; relaționarea și colaborarea prietenoasă și productivă cu colegii, profesorii, prietenii, familia; ridicând nivelul capacității lui intelectuale; dorința și motivația de învățare; gustul de viață; activismul social, etc. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Stresul en_US
dc.subject Rezistenţă la stres en_US
dc.subject Factori stresogeni en_US
dc.subject Succes școlar en_US
dc.subject Adolescenți en_US
dc.title Impactul factorilor stresori asupra succesului școlar în rândurile adolescenților en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2022
    1-2 octombrie, Chişinău

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account