dc.identifier.citation |
POPESCU, Marin, COTORCEA, Cristian. Impactul factorilor stresori asupra succesului școlar în rândurile adolescenților. În : Conferinţa ştiinţifică internaţională „Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective”, 1-2 octombrie [2022]. Chişinău: CEP UPSC, 2022, vol. 2, pp. 214-217. ISBN 978-9975-46-669-1 ; ISBN 978-9975-46-671-4 (Vol. 2). |
en_US |
dc.description.abstract |
Stresul este una din problemele ce a existat de-a lungul multor decenii, continuând să preocupe omenirea, în special la etapa actuală, căpătând tot mai mult un caracter globalizat în rândurile tuturor categoriilor sociale, inclusiv și în special al adolescenților. Factorii stresanți generează schimbări esențiale în viața adolescenților afectând reușita academică, modul de a fi, de a gândi, de a vorbi, de a acționa, de a se comporta, perturbând adesea starea lor psihologică și impunându-le trăiri afective declanșate de o serie de situații stresante, față de care ei devin mult mai sensibili și mai vulnerabili. Acești factori î-i determină adesea pe adolescenți să se simtă neliniștiți, epuizați, revoltați, agresivi, anxioși, frustrați, închiși în sine, cu o imagine de sine scăzută. Cunoaşterea factorilor generatori ai stresului și impactului lor asupra succesului școlar al adolescenţilor cât și viața de zi cu zi va facilita elaborarea unor tehnici de management al stresului şi a metodelor de formare şi consolidare a resurselor psihologice şi cognitive de rezistenţă la stres, precum şi prevenirea disfuncţiilor de adaptare; asigurând astfel o dezvoltare şi un echilibru interior; comportament armonios; sporirea reușitei academice; relaționarea și colaborarea prietenoasă și productivă cu colegii, profesorii, prietenii, familia; ridicând nivelul capacității lui intelectuale; dorința și motivația de învățare; gustul de viață; activismul social, etc. |
en_US |