REPOZITORIU UPSC

Teorii ale învățării din perspectiva dezvoltarii personale

Show simple item record

dc.contributor.author GLOBU, Nelea
dc.date.accessioned 2023-01-20T10:34:18Z
dc.date.available 2023-01-20T10:34:18Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation GLOBU, Nelea. Teorii ale învățării din perspectiva dezvoltarii personale. În : Conferinţa ştiinţifică internaţională „Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective”, 1-2 octombrie [2022]. Chişinău: CEP UPSC, 2022, vol. 2, pp. 197-204. ISBN 978-9975-46-669-1 ; ISBN 978-9975-46-671-4 (Vol. 2). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-669-1
dc.identifier.isbn 978-9975-46-671-4
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/3917
dc.description În acest articol ne-am propus identificarea unor premise teoretice de învățare, modele de învățare privind dezvoltarea personală a elevilor și impactul lor. În contextul dezvoltării personale, susținem Modelul socio-constructivist de învățare, care accentuază importanţa socializării, punând în relaţie procesele cognitive cu interacţiunile sociale şi confruntările de idei care au loc cu ocazia acestor interacţiuni, valorizând deopotrivă, învăţarea şi socializarea constructivistă, care asigură o învăţare pragmatică, cunoaşterea umană se construieşte printr-un proces creator şi activ, cei ce învaţă, construiesc o nouă cunoaştere pe temeliile învăţărilor anterioare, experimentând şi reflectând asupra experienţelor. en_US
dc.description.abstract In this article we set out to identify some theoretical learning premises, learning models regarding the personal development of students and their impact. In the context of personal development, we support the socio-constructivist model of learning, which emphasizes the importance of socialization, relating cognitive processes to social interactions and the confrontations of ideas that take place during these interactions, valuing both learning and constructivist socialization, which ensures a learning pragmatically, human knowledge is built through a creative and active process, those who learn, build new knowledge on the foundations of previous learning, experimenting and reflecting on experiences. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Learning models en_US
dc.subject Personal development en_US
dc.subject Modele de învățare en_US
dc.subject Dezvoltare personală en_US
dc.subject Cognitivism en_US
dc.subject Constructivism en_US
dc.title Teorii ale învățării din perspectiva dezvoltarii personale en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2022
    1-2 octombrie, Chişinău

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account