dc.contributor.author |
ENACHE, Beatrice-Ionela |
|
dc.date.accessioned |
2023-01-19T15:07:11Z |
|
dc.date.available |
2023-01-19T15:07:11Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.citation |
ENACHE, Beatrice-Ionela. Activitatea de voluntariat în contextul afirmării personale. În : Conferinţa ştiinţifică internaţională „Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective”, 1-2 octombrie [2022]. Chişinău: CEP UPSC, 2022, vol. 2, pp. 192-197. ISBN 978-9975-46-669-1 ; ISBN 978-9975-46-671-4 (Vol. 2). |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-669-1 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-671-4 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/3914 |
|
dc.description |
Procesele de dezvoltare personală, socializare și integrare socială ale tinerilor sunt influențate de ansamblul orientărilor valorice umane, educaționale și culturale transmise de principalii agenți educogeni ai societății: familia, școala și comunitatea. Preadolescenții, aflați în stadiul de formare identitară, au nevoie de modele de viață, norme de conduită, atitudini stabile, repere psihosociale, dar și de experiențe constructive proprii care să le ocazioneze consolidarea sentimentelor de încredere, respect și stimă de sine, prin explorarea alternativelor existente sau cele noi și dezvoltarea perspectivelor evolutive, așa cum este activitatea de voluntariat. Bunele practici și oportunitățile disponibile, dublate de promovarea, recunoașterea și susținerea programelor de voluntariatului, manifestată de Comisia Europeană, ca autoritate cu competență în inițierea, elaborarea și aplicarea directivelor Uniunii Europene, a dus la conferirea cadrului legislativ intern pentru derularea acestor stagii în toate statele membre UE sau în țările
candidate și aspirante. |
en_US |
dc.description.abstract |
The processes of personal development, socialization and social integration of young people are influenced by all human value guidelines, educational and cultural values transmitted by the main educational supplies of societies: family, school and community. Preteens, in the stage of identity formation, need a model of life, norms of conduct, stable attitudes, psychosocial landmarks, but also their own constructive experiences that will allow them to strengthen their feelings of trust, respect and self-esteem, by exploring alternatives existing or new ones and the development of evolutionary perspectives, such as volunteering. The good practices and opportunities available, doubled by the promotion, recognition and support of voluntary programs, demonstrated by the European Commission as the competent authority in initiating, drafting and implementing European Union directives, have led to the provision of the internal legislative framework for these internships in all states. EU Member States or in candidate and aspiring countries. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Volunteering |
en_US |
dc.subject |
Personal development |
en_US |
dc.subject |
Learning pyramid |
en_US |
dc.subject |
Communication |
en_US |
dc.subject |
Experience |
en_US |
dc.subject |
Voluntariat |
en_US |
dc.subject |
Dezvoltare personale |
en_US |
dc.subject |
Piramida învățării |
en_US |
dc.subject |
Comunicare |
en_US |
dc.subject |
Experiență |
en_US |
dc.title |
Activitatea de voluntariat în contextul afirmării personale |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |