REPOZITORIU UPSC

Competența metacognitivă: componente și caracteristici

Show simple item record

dc.contributor.author TOMA, Mariana
dc.date.accessioned 2023-01-19T10:33:21Z
dc.date.available 2023-01-19T10:33:21Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation TOMA, Mariana. Competența metacognitivă: componente și caracteristici. În : Conferinţa ştiinţifică internaţională „Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective”, 1-2 octombrie [2022]. Chişinău: CEP UPSC, 2022, vol. 2, pp. 152-157. ISBN 978-9975-46-669-1 ; ISBN 978-9975-46-671-4 (Vol. 2). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-669-1
dc.identifier.isbn 978-9975-46-671-4
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/3902
dc.description Competența metacognitivă are un rol deosebit de important în formarea personalității elevilor, deoarece contribuie la operaționalizarea competenței a învăța să înveți, una dintre cele opt competențecheie europene și se bazează pe relația cadru didactic-elev. Metacogniția poate lua forma: cunoștințelor metacognitive, experiențelor metacognitive, a obiectivelor și cea a strategiilor. Elevii trebuie să utilizeze pe parcursul școlarității diverse modalități pentru formarea competenței metacognitive, dintre care: a ști să observe, a ști să fie atent, a ști să-și controleze emoțiile, a ști să utilizeze ceea ce a memorat, a ști să raționeze, a ști să înțeleagă și să învețe. en_US
dc.description.abstract Metacognitive competence has a particularly important role in the formation of students' personality, as it contributes to the operationalization of the competence to learn to learn, one of the eight European key competences, and is based on the teacher-student relationship. Metacognition can take the form of: metacognitive knowledge, metacognitive experiences, goals, and strategies. During school, students must use various methods for the formation of metacognitive competence, including: knowing how to observe, knowing how to pay attention, knowing how to control their emotions, knowing how to use what they have memorized, knowing how to reason, to know how to understand and learn. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Metacognition en_US
dc.subject Metacognitive competence en_US
dc.subject Elements of metacognition en_US
dc.subject Metacogniție en_US
dc.subject Competența metacognitivă en_US
dc.subject Elemente ale metacogniției en_US
dc.title Competența metacognitivă: componente și caracteristici en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2022
    1-2 octombrie, Chişinău

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account