Abstract:
Creativity is considered as one of the four major century skills in the 21st century. Consequently, research on creativity has been particularly flourishing over recent decades. This article summarizes the importance of creativity in education. Creative learning puts the learner at the center of the learning process, favoring understanding over memorization and mere content acquisition. The creative learning experience is opposite to the reproductive experience. When learners understand that teachers value creativity, they are more prone to being creative, but teachers' ability to foster students creativity largely depends on the kind of training they have received.
Description:
Creativitatea este considerată una dintre cele patru abilități majore ale secolului al XXI-lea. În consecință, cercetările asupra creativității au fost deosebit de înfloritoare în ultimele decenii. Acest articol sintetizează importanța creativității în educatțe. Învățarea creativă pune pe cel care învață în centrul procesului de învățare, favorizând înțelegerea în detrimentul memorării și simplei achiziții de conținut. Experiența de învățare creativă este opusă experienței reproductive. Când cursanții înțeleg că profesorii prețuiesc creativitatea, ei sunt mai predispuși să fie creativi, însă capacitatea profesorilor de a stimula creativitatea elevilor/studenților depinde, în mare măsură, de tipul de formare pe care au primit-o.