REPOZITORIU UPSC

Elemente de construcție a comunicării în treapta primară

Show simple item record

dc.contributor.author MUNTEANU, Tamara
dc.date.accessioned 2023-01-17T11:34:39Z
dc.date.available 2023-01-17T11:34:39Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation MUNTEANU, Tamara. Elemente de construcție a comunicării în treapta primară. În : Conferinţa ştiinţifică internaţională „Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective”, 1-2 octombrie [2022]. Chişinău: CEP UPSC, 2022, vol. 2, pp. 82-86. ISBN 978-9975-46-669-1 ; ISBN 978-9975-46-671-4 (Vol. 2). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-669-1
dc.identifier.isbn 978-9975-46-671-4
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/3888
dc.description Articolul reliefează importanţa formării și dezvoltării competențelor comunicative la elevii mici, ponderea activităţilor desfăşurate de către profesori, care favorizează dezvoltarea acestora. Autorul face referire la conținutul studiului limbii române în treapta primară, la însușirea primelor noțiuni de limbă, precum și la reechilibrarea ponderii acordate exprimării orale față de cea scrisă, a proceselor de producere a unor mesaje proprii față de cele de receptare a mesajelor. Prima etapă, cea în care se pun bazele dezvoltării competențelor de comunicare orală și scrisă, de citire/scriere, este cea mai importantă din viața școlară a elevilor. Trăsăturile de bază ale competenței comunicative sunt rezumate în: vocabularul elevilor, capacitatea de a comunica eficient, capacitatea de a vorbi corect, fluent, nuanțat stilistic în diferite situații. en_US
dc.description.abstract The article highlights the importance of training and developing communication skills in young students, the importance of teachers carrying out activities that favor their development. The author refers to the content of the study of the Romanian language in the primary level, to the acquisition of the first notions of the language, as well as to the rebalancing of the weight given to oral expression compared to the written one, of the processes of producing one's own messages compared to those of receiving messages. The first stage, the one in which the foundations are laid for the development of oral and written communication, reading/writing skills, is the most important in the students' school life. The basic features of the communicative competence are summarized in: pupils vocabulary, the capacity to communicate efficiently, the ability to speak properly, fluently, stylistically nuanced in different situations. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Communication en_US
dc.subject Communication competence en_US
dc.subject Language concepts en_US
dc.subject Oral and written expression en_US
dc.subject Writing en_US
dc.subject Reading en_US
dc.subject Comunicare en_US
dc.subject Competență de comunicare en_US
dc.subject Noțiuni de limbă en_US
dc.subject Exprimare orală și scrisă en_US
dc.subject Citire en_US
dc.subject Scriere en_US
dc.title Elemente de construcție a comunicării în treapta primară en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2022
    1-2 octombrie, Chişinău

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account