dc.contributor.author |
MUNTEANU, Tamara |
|
dc.date.accessioned |
2023-01-17T11:34:39Z |
|
dc.date.available |
2023-01-17T11:34:39Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.citation |
MUNTEANU, Tamara. Elemente de construcție a comunicării în treapta primară. În : Conferinţa ştiinţifică internaţională „Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective”, 1-2 octombrie [2022]. Chişinău: CEP UPSC, 2022, vol. 2, pp. 82-86. ISBN 978-9975-46-669-1 ; ISBN 978-9975-46-671-4 (Vol. 2). |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-669-1 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-671-4 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/3888 |
|
dc.description |
Articolul reliefează importanţa formării și dezvoltării competențelor comunicative la elevii mici, ponderea activităţilor desfăşurate de către profesori, care favorizează dezvoltarea acestora. Autorul face referire la conținutul studiului limbii române în treapta primară, la însușirea primelor noțiuni de limbă, precum și la reechilibrarea ponderii acordate exprimării orale față de cea scrisă, a proceselor de producere a unor mesaje proprii față de cele de receptare a mesajelor. Prima etapă, cea în care se pun bazele dezvoltării competențelor de comunicare orală și scrisă, de citire/scriere, este cea mai importantă din viața școlară a elevilor. Trăsăturile de bază ale competenței comunicative sunt rezumate în: vocabularul elevilor, capacitatea de a comunica eficient, capacitatea de a vorbi corect, fluent, nuanțat stilistic în diferite situații. |
en_US |
dc.description.abstract |
The article highlights the importance of training and developing communication skills in young students, the importance of teachers carrying out activities that favor their development. The author refers to the content of the study of the Romanian language in the primary level, to the acquisition of the first notions of the language, as well as to the rebalancing of the weight given to oral expression compared to the written one, of the processes of producing one's own messages compared to those of receiving messages. The first stage, the one in which the foundations are laid for the development of oral and written communication, reading/writing skills, is the most important in the students' school life. The basic features of the communicative competence are summarized in: pupils vocabulary, the capacity to communicate efficiently, the ability to speak properly, fluently, stylistically nuanced in different situations. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Communication |
en_US |
dc.subject |
Communication competence |
en_US |
dc.subject |
Language concepts |
en_US |
dc.subject |
Oral and written expression |
en_US |
dc.subject |
Writing |
en_US |
dc.subject |
Reading |
en_US |
dc.subject |
Comunicare |
en_US |
dc.subject |
Competență de comunicare |
en_US |
dc.subject |
Noțiuni de limbă |
en_US |
dc.subject |
Exprimare orală și scrisă |
en_US |
dc.subject |
Citire |
en_US |
dc.subject |
Scriere |
en_US |
dc.title |
Elemente de construcție a comunicării în treapta primară |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |