REPOZITORIU UPSC

Învățarea opticii geometrice prin metoda cercetării științifice

Show simple item record

dc.contributor.author CALALB, Mihail
dc.contributor.author BALTAG, Nicolae
dc.date.accessioned 2023-01-17T11:20:05Z
dc.date.available 2023-01-17T11:20:05Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation CALALB, Mihail, BALTAG Nicolae. Învățarea opticii geometrice prin metoda cercetării științifice. În : Conferinţa ştiinţifică internaţională „Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective”, 1-2 octombrie [2021]. Chişinău: UST, 2021, vol. 1, pp. 42-48. ISBN 978-9975-76-360-8; ISBN 978-9975-76-361-5 (Vol. 1). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-76-360-8
dc.identifier.isbn 978-9975-76-361-5
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/3885
dc.description În lucrare este arătat că necesitatea pentru metode constructiviste de predare provine din cerința pentru o populație alfabetizată științific. Din punctul de vedere al teoriei învățării și predării vizibile se analizează seria de paradigme constructiviste de la învățarea activă, învățarea prin înțelegere și până la asumarea învățării, prezentându-se impactul fiecăreia asupra succesului academic al elevilor. Este subliniat că impactul asumării învățării este triplu față de metoda convențională de predare. Este propusă structura proiectelor de învățare prin cercetare la capitolul optica geometrică și, prin intermediul matricei logice a proiectului, este arătată corelarea dintre obiectivele învățării, activitățile de învățare și impactul acestora asupra personalității elevilor. en_US
dc.description.abstract The work states that the necessity for constructivist teaching methods comes from the need for a scientific literate population. The series of constructivist paradigms, from the one of active learning till to one of understanding and one of learning by being, is analysed from the point of view of visible teaching and learning theory, presenting in the same time the impact of each approach on academic success of school students. The author emphasizes that the impact of learning by being approach is three times higher than the impact of usual, conventional teaching approach. The article proposes a structure of inquiry – based science education projects for the chapter of Geometrical Optics and, through project logical framework, presents the correlation between learning objectives and learning activities and their impact on students’ personality. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitații de Stat din Tiraspol en_US
dc.subject Învățare prin cercetare en_US
dc.subject Paradigme constructiviste en_US
dc.subject Predare vizibilă en_US
dc.subject Optică geometrică en_US
dc.title Învățarea opticii geometrice prin metoda cercetării științifice en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2021
    1-2 octombrie 2021, Chişinău

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account