REPOZITORIU UPSC

Procesul de formare a competențelor în educația artistico-plastică

Show simple item record

dc.contributor.author GRIGORIU, Elena
dc.date.accessioned 2023-01-15T10:50:08Z
dc.date.available 2023-01-15T10:50:08Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation GRIGORIU, Elena. Procesul de formare a competențelor în educația artistico-plastică. În : Conferinţa ştiinţifică internaţională „Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective”, 1-2 octombrie [2022]. Chişinău: CEP UPSC, 2022, vol. 1, pp. 176-183. ISBN 978-9975-46-669-1 ; ISBN 978-9975-46-670-7 (Vol. 1). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-669-1
dc.identifier.isbn 978-9975-46-670-7
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/3859
dc.description Articolul este dedicat domeniului Educaţiei prin arte, care îşi revendică, în mod primordial, valoarea raportată unui proces individual continuu de autodesăvârşire spirituală a personalităţii prin multiple forme de contactare cu artele frumoase, acestea fiind modalităţi de reflectare a universului în care individul se regăseşte ca element component. Fundamentele educaţiei artistice ca domenii de cercetare ştiinţifică reprezintă teoriile educaţiei prin arte, tendinţele lor de dezvoltare, teleologia educaţiei artistice, legităţile generale şi specifice ale educaţiei, raporturile educaţionale de bază, esenţa procesului de educaţie şi instruire, conceptul de educabilitate, care exprimă ponderea educaţiei prin arte în dezvoltarea personalităţii şi se manifestă în relaţia personalitate – mediu socio-cultural. Relaţia personalitate – mediu socio-cultural. constituie o interdependenţă, unde unul se modifică în funcţie de celălalt, păstrându-şi autonomia şi rolul în interiorul relaţiei. en_US
dc.description.abstract The article is dedicated to the field of Education through the arts, which claims, primarily, the value reported to a continuous individual process of spiritual self-improvement of the personality through multiple forms of contact with the fine arts, which are ways of reflecting the universe in which the individual finds himself as component element. The foundations of artistic education as fields of scientific research represent the theories of education through the arts, their development trends, the teleology of artistic education, the general and specific laws of education, the basic educational relationships, the essence of the education and training process, the concept of educability, which expresses the importance of education through arts in the development of personality and manifests itself in the relationship between personality and socio-cultural environment. The relationship between personality and socio-cultural environment. It constitutes an interdependence, where one changes depending on the other, keeping its autonomy and role within the relationship. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Art education en_US
dc.subject Arts education en_US
dc.subject Competence en_US
dc.subject Training en_US
dc.subject Expression en_US
dc.subject Self-expression en_US
dc.subject Artistic fields en_US
dc.subject Creative expression en_US
dc.subject Educație artistică en_US
dc.subject Educație prin arte en_US
dc.subject Competență en_US
dc.subject Formare en_US
dc.subject Exprimare en_US
dc.subject Auto-exprimare en_US
dc.subject Domenii artistice en_US
dc.subject Expresie creativă en_US
dc.title Procesul de formare a competențelor în educația artistico-plastică en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2022
    1-2 octombrie, Chişinău

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account