dc.contributor.author |
GRIGORIU, Elena |
|
dc.date.accessioned |
2023-01-15T10:50:08Z |
|
dc.date.available |
2023-01-15T10:50:08Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.citation |
GRIGORIU, Elena. Procesul de formare a competențelor în educația artistico-plastică. În : Conferinţa ştiinţifică internaţională „Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective”, 1-2 octombrie [2022]. Chişinău: CEP UPSC, 2022, vol. 1, pp. 176-183. ISBN 978-9975-46-669-1 ; ISBN 978-9975-46-670-7 (Vol. 1). |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-669-1 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-670-7 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/3859 |
|
dc.description |
Articolul este dedicat domeniului Educaţiei prin arte, care îşi revendică, în mod primordial, valoarea raportată unui proces individual continuu de autodesăvârşire spirituală a personalităţii prin multiple forme de contactare cu artele frumoase, acestea fiind modalităţi de reflectare a universului în care individul se regăseşte ca element component. Fundamentele educaţiei artistice ca domenii de cercetare ştiinţifică reprezintă teoriile educaţiei prin arte, tendinţele lor de dezvoltare, teleologia educaţiei artistice, legităţile generale şi specifice ale educaţiei, raporturile educaţionale de bază, esenţa procesului de educaţie şi instruire, conceptul de educabilitate, care exprimă ponderea educaţiei prin arte în dezvoltarea personalităţii şi se manifestă în relaţia personalitate – mediu socio-cultural. Relaţia personalitate – mediu socio-cultural. constituie o interdependenţă, unde unul se modifică în funcţie de celălalt, păstrându-şi autonomia şi rolul în interiorul relaţiei. |
en_US |
dc.description.abstract |
The article is dedicated to the field of Education through the arts, which claims, primarily, the value reported to a continuous individual process of spiritual self-improvement of the personality through multiple forms of contact with the fine arts, which are ways of reflecting the universe in which the individual finds himself as component element. The foundations of artistic education as fields of scientific research represent the theories of education through the arts, their development trends, the teleology of artistic education, the general and specific laws of education, the basic educational relationships, the essence of the education and training process, the concept of educability, which expresses the importance of education through arts in the development of personality and manifests itself in the relationship between personality and socio-cultural environment. The relationship between personality and socio-cultural environment. It constitutes an interdependence, where one changes depending on the other, keeping its autonomy and role within the relationship. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Art education |
en_US |
dc.subject |
Arts education |
en_US |
dc.subject |
Competence |
en_US |
dc.subject |
Training |
en_US |
dc.subject |
Expression |
en_US |
dc.subject |
Self-expression |
en_US |
dc.subject |
Artistic fields |
en_US |
dc.subject |
Creative expression |
en_US |
dc.subject |
Educație artistică |
en_US |
dc.subject |
Educație prin arte |
en_US |
dc.subject |
Competență |
en_US |
dc.subject |
Formare |
en_US |
dc.subject |
Exprimare |
en_US |
dc.subject |
Auto-exprimare |
en_US |
dc.subject |
Domenii artistice |
en_US |
dc.subject |
Expresie creativă |
en_US |
dc.title |
Procesul de formare a competențelor în educația artistico-plastică |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |