REPOZITORIU UPSC

Practici educaţionale de dobândire a competenţelor curriculare prin intermediul aforismelor la disciplinele ştiinţelor despre natură

Show simple item record

dc.contributor.author VERINGĂ, Tamara
dc.date.accessioned 2023-01-12T10:17:48Z
dc.date.available 2023-01-12T10:17:48Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation VERINGĂ, Tamara. Practici educaţionale de dobândire a competenţelor curriculare prin intermediul aforismelor la disciplinele ştiinţelor despre natură. În : Conferinţa ştiinţifică internaţională „Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective”, 1-2 octombrie [2022]. Chişinău: CEP UPSC, 2022, vol. 1, pp. 121-124. ISBN 978-9975-46-669-1 ; ISBN 978-9975-46-670-7 (Vol. 1). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-669-1
dc.identifier.isbn 978-9975-46-670-7
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/3844
dc.description Aforismele sunt demne de prețuit deoarece exercită o influență puternică asupra dezvoltării personalității umane în plan intelectual, moral și estetic. Explorarea didactică a aforismelor prin tehnologii inovative la orele științelor despre natură este valoroasă datorită faptului că contribuie la educarea complexă a elevului, îmbinând atât dimensiunea cognitivă cât și cea afectiv-motivațională. Unele aforisme conțin în ele idei și teorii din diferite perioade ale dezvoltării umane și orientează elevul spre dezvoltarea gândirii critice și abilităților creatoare. Uneori prin intermediul unui aforism se poate de parcurs realizarea simultană a unor obiective operaționale de nivel cognitiv, participativ și afectiv. en_US
dc.description.abstract Aphorisms are worth cherishing because they exert a strong influence on the development of the human personality intellectually, morally and aesthetically. The didactic exploration of aphorisms through innovative technologies in science classes is valuable due to the fact that it contributes to the complex education of the student, combining both the cognitive and affective-motivational dimensions. Some aphorisms contain ideas and theories from different periods of human development and guide the student to develop critical thinking and creative skills. Sometimes by means of an aphorism it is possible to achieve the simultaneous achievement of operational objectives of a cognitive, participative and affective level. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Aphorisms en_US
dc.subject Principle of causality en_US
dc.subject Reasoning en_US
dc.subject Development of lacunar statement en_US
dc.subject Aforisme en_US
dc.subject Principiul cauzalității en_US
dc.subject Raționamentul en_US
dc.subject Dezvoltarea enunțului lacunar en_US
dc.title Practici educaţionale de dobândire a competenţelor curriculare prin intermediul aforismelor la disciplinele ştiinţelor despre natură en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2022
    1-2 octombrie, Chişinău

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account