dc.contributor.author |
VERINGĂ, Tamara |
|
dc.date.accessioned |
2023-01-12T10:17:48Z |
|
dc.date.available |
2023-01-12T10:17:48Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.citation |
VERINGĂ, Tamara. Practici educaţionale de dobândire a competenţelor curriculare prin intermediul aforismelor la disciplinele ştiinţelor despre natură. În : Conferinţa ştiinţifică internaţională „Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective”, 1-2 octombrie [2022]. Chişinău: CEP UPSC, 2022, vol. 1, pp. 121-124. ISBN 978-9975-46-669-1 ; ISBN 978-9975-46-670-7 (Vol. 1). |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-669-1 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-670-7 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/3844 |
|
dc.description |
Aforismele sunt demne de prețuit deoarece exercită o influență puternică asupra
dezvoltării personalității umane în plan intelectual, moral și estetic. Explorarea didactică a aforismelor prin tehnologii inovative la orele științelor despre natură este valoroasă datorită faptului că contribuie la educarea complexă a elevului, îmbinând atât dimensiunea cognitivă cât și cea afectiv-motivațională. Unele aforisme conțin în ele idei și teorii din diferite perioade ale dezvoltării umane și orientează elevul spre dezvoltarea gândirii critice și abilităților creatoare. Uneori prin intermediul unui aforism se poate de parcurs realizarea simultană a unor obiective operaționale de nivel cognitiv, participativ și afectiv. |
en_US |
dc.description.abstract |
Aphorisms are worth cherishing because they exert a strong influence on the
development of the human personality intellectually, morally and aesthetically. The didactic exploration of aphorisms through innovative technologies in science classes is valuable due to the fact that it contributes to the complex education of the student, combining both the cognitive and affective-motivational dimensions. Some aphorisms contain ideas and theories from different periods of human development and guide the student to develop critical thinking and creative skills. Sometimes by means of an aphorism it is possible to achieve the simultaneous achievement of operational objectives of a cognitive, participative and affective level. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Aphorisms |
en_US |
dc.subject |
Principle of causality |
en_US |
dc.subject |
Reasoning |
en_US |
dc.subject |
Development of lacunar statement |
en_US |
dc.subject |
Aforisme |
en_US |
dc.subject |
Principiul cauzalității |
en_US |
dc.subject |
Raționamentul |
en_US |
dc.subject |
Dezvoltarea enunțului lacunar |
en_US |
dc.title |
Practici educaţionale de dobândire a competenţelor curriculare prin intermediul aforismelor la disciplinele ştiinţelor despre natură |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |