REPOZITORIU UPSC

Aplicarea gamificării în învățământ

Show simple item record

dc.contributor.author CODREANU, Alexandra Daniela
dc.date.accessioned 2023-01-11T12:00:53Z
dc.date.available 2023-01-11T12:00:53Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation CODREANU, Alexandra Daniela. Aplicarea gamificării în învățământ. În : Conferinţa ştiinţifică internaţională „Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective”, 1-2 octombrie [2022]. Chişinău: CEP UPSC, 2022, vol. 1, pp. 61-65. ISBN 978-9975-46-669-1 ; ISBN 978-9975-46-670-7 (Vol. 1). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-669-1
dc.identifier.isbn 978-9975-46-670-7
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/3836
dc.description Multe organizații aplică cu succes gamificarea, așa că putem aplica tehnicile și la nivelul învățământului. Când vorbim de gamificare, aflăm mai multe despre psihologie, despre câtă satisfacție poate oferi o perspectivă relaxată față de eșec, ca parte a aventurii cunoașterii. Lucrarea evidențiază nevoia aprofundării studiului cu privire la beneficiile gamificării, pentru a observa dacă învățarea gamificată poate deveni o politică educațională. en_US
dc.description.abstract There are many organizations that are successfully applying game mechanics and applying other lessons from games to resolve their problems, so we can apply those technics in an educational environment. When we talk about gamification, we learn about psychology, about how rewarding it’s being casual about failure, as a part of the adventure of knowledge. Games have been around throughout all of human history because they link to some very basic aspects of the way our minds work. The review highlights the need for studying what the educational benefits of gamification are, if gamified learning is to become a recognized instructional approach. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Gamification en_US
dc.subject Education en_US
dc.subject E-learning en_US
dc.subject Techniques en_US
dc.subject Gamificare en_US
dc.subject Educație en_US
dc.subject Tehnici en_US
dc.title Aplicarea gamificării în învățământ en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2022
    1-2 octombrie, Chişinău

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account