dc.contributor.author |
CODREANU, Alexandra Daniela |
|
dc.date.accessioned |
2023-01-11T12:00:53Z |
|
dc.date.available |
2023-01-11T12:00:53Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.citation |
CODREANU, Alexandra Daniela. Aplicarea gamificării în învățământ. În : Conferinţa ştiinţifică internaţională „Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective”, 1-2 octombrie [2022]. Chişinău: CEP UPSC, 2022, vol. 1, pp. 61-65. ISBN 978-9975-46-669-1 ; ISBN 978-9975-46-670-7 (Vol. 1). |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-669-1 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-670-7 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/3836 |
|
dc.description |
Multe organizații aplică cu succes gamificarea, așa că putem aplica tehnicile și la nivelul învățământului. Când vorbim de gamificare, aflăm mai multe despre psihologie, despre câtă satisfacție poate oferi o perspectivă relaxată față de eșec, ca parte a aventurii cunoașterii. Lucrarea evidențiază nevoia aprofundării studiului cu privire la beneficiile gamificării, pentru a observa dacă învățarea gamificată poate deveni o politică educațională. |
en_US |
dc.description.abstract |
There are many organizations that are successfully applying game mechanics and applying other lessons from games to resolve their problems, so we can apply those technics in an educational environment. When we talk about gamification, we learn about psychology, about how rewarding it’s being casual about failure, as a part of the adventure of knowledge. Games have been around throughout all of human history because they link to some very basic aspects of the way our minds work. The review highlights the need for studying what the educational benefits of gamification are, if gamified learning is to become a recognized instructional approach. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Gamification |
en_US |
dc.subject |
Education |
en_US |
dc.subject |
E-learning |
en_US |
dc.subject |
Techniques |
en_US |
dc.subject |
Gamificare |
en_US |
dc.subject |
Educație |
en_US |
dc.subject |
Tehnici |
en_US |
dc.title |
Aplicarea gamificării în învățământ |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |