REPOZITORIU UPSC

Применение методов ТРИЗ для развития профессионального мышления студентов художественных специальностей

Show simple item record

dc.contributor.author ЛАГАЕВА, Татьяна
dc.contributor.author СИМАК, Анна
dc.date.accessioned 2022-12-30T20:09:43Z
dc.date.available 2022-12-30T20:09:43Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation ЛАГАЕВА, Татьяна, СИМАК, Анна. Применение методов ТРИЗ для развития профессионального мышления студентов художественных специальностей. În: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi ale modernizării învăţământului : Materialele conferinței științifice naționale cu participare internațională, 25 martie, 2022, Seria 24. Chişinău: CEP UPSC, 2022. Vol. 3. pp. 261-267. ISBN 978-9975-46-651-6 ; ISBN 978-9975-46-654-7 (Vol. 3). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-651-6
dc.identifier.isbn 978-9975-46-654-7
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/3817
dc.description Nivelul de complexitate al sarcinilor cu care se confruntă artiștii contemporani impune cerințe mari asupra sistemului de educație a studenților. Articolul este dedicat experienței dezvoltării instrumentelor metodologice pentru dezvoltarea gândirii profesionale a studenților la artă folosind Teoria Rezolvării Inventive a Problemelor (TRIZ). În procesul de cercetare, diferențierea, sistematizarea și clasificarea metodelor creative în artele vizuale sau realizat prin adaptarea metodelor TRIZ. S-a colectat o colecție de imagini care caracterizează principalii parametri ai metodelor. Imaginile au fost interpretate, au fost analizate funcțiile metodelor TRIZ și caracteristicile acestora, specificitatea și capacitățile de resurse. Rezultatele studiului au fost folosite ca bază pentru prelegeri teoretice și sarcini creative care contribuie la o percepție aprofundată și conștientă a artei plastice moderne și la dezvoltarea gândirii profesionale a studenților specialităților de artă. en_US
dc.description.abstract The level of complexity of the tasks facing today's artists places high demands on the education system. The goal of this investigation is the search and development of the methodological tools for the use of the Theory of Inventive Problem Solving (TRIZ/TIPS) for a deep and conscious perception of the modern visual arts by future artists and by professional painters in general. In this paper, differentiation, systematization and classification of creative methods in fine art was performed by using the TRIZ methods. A collection of images has been collected that characterizes the main parameters of the methods. The images were interpreted, the functions of TRIZ methods and their features, specifics and resource capabilities were analyzed. The results of the study were used as the basis for theoretical lectures and creative tasks that contribute to an in-depth and conscious perception of contemporary fine arts and the development of professional thinking of students of art specialties. en_US
dc.language.iso ru en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Professional thinking en_US
dc.subject Artistic thinking en_US
dc.subject Theory of inventive problem solving (TRIZ) en_US
dc.subject Professional thinking development methods for future artists en_US
dc.subject Gândire profesională en_US
dc.subject Gândire artistică en_US
dc.subject Teoria rezolvării inventive a problemelor (TRIZ) en_US
dc.subject Metode TRIZ en_US
dc.subject Dezvoltarea gândirii artistice profesionale en_US
dc.title Применение методов ТРИЗ для развития профессионального мышления студентов художественных специальностей en_US
dc.title.alternative Application of TRIZ methods for the development of art student's professional thinking en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2022
    25 martie, 2022; Chişinău

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account