dc.contributor.author |
CELPAN-PATIC, Natalia |
|
dc.date.accessioned |
2022-12-29T10:15:23Z |
|
dc.date.available |
2022-12-29T10:15:23Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.citation |
CELPAN-PATIC, Natalia. L'enseignement des verbes de mouvement en approche contrastive. În: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi ale modernizării învăţământului : Materialele conferinței științifice naționale cu participare internațională, 25 martie, 2022, Seria 24. Chişinău: CEP UPSC, 2022. Vol. 3. pp. 175-182. ISBN 978-9975-46-651-6 ; ISBN 978-9975-46-654-7 (Vol. 3). |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-651-6 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-654-7 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/3803 |
|
dc.description |
Este bine cunoscut faptul că analiza contrastivă este o metodă euristică, prin urmare, acest studiu își propune să faciliteze metodologia predării limbilor străine. Ne propunem să abordăm specificul predării verbelor de mișcare (Vm). În primul rând, vom face o distincție între Vm și verbele de deplasare (Vd). Apoi vom analiza statutul metodei contrastive în predarea limbilor străine, punând accent pe multilingvism, comutare de cod, analiza erorilor și autonomia în învățare. Apoi, vom încerca să facem o reamintire a principalelor axe de studiu ale Vd conform studiilor savanților J.-P. Boons, L. Talmy, A. Kopecka, M. Aurnague, I. Evseev, G. Pană- Dindelegan etc., pentru a realiza cele mai bune metodologii de predare/învățare ale Vd prin prezentarea secvențelor didactice pentru domeniul universitar. |
en_US |
dc.description.abstract |
It is well known that contrastive analysis is a heuristic method, therefore, this study aims to facilitate the methodology of language teaching. We propose to address the specificities of teaching verbs of movement (Vm). First, we will make a distinction between Vm and displacement verbs (Vd). Then we will analyze the status of the contrastive method in language teaching, emphasizing multilingualism, code-switching, error analysis and learning autonomy. Then, we will try to make a reminder of the main axes of study of the Vd according to J.-P. Boons, L. Talmy, A. Kopecka, M. Aurnague, I. Evseev, G. Pană-Dindelegan etc., to achieve the best teaching / learning methodologies of Vd by presenting didactic sequences for the university context. The semantic value of these structures has not been neglected either, as semantics has an important place in modern syntax. |
en_US |
dc.language.iso |
fr |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Movement verb |
en_US |
dc.subject |
Contrastive method |
en_US |
dc.subject |
Native language |
en_US |
dc.subject |
Foreign language |
en_US |
dc.subject |
Didactic file |
en_US |
dc.subject |
Verb de mișcare |
en_US |
dc.subject |
Metodă contrastivă |
en_US |
dc.subject |
Limbă maternă |
en_US |
dc.subject |
Limbă străină |
en_US |
dc.subject |
Analiza erorilor |
en_US |
dc.subject |
Fișă didactică |
en_US |
dc.title |
L'enseignement des verbes de mouvement en approche contrastive |
en_US |
dc.title.alternative |
Teaching verbs of movement in a contrastive approach |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |