REPOZITORIU UPSC

Réflexions sur le processus progressif de conceptualisation de la liberté dans la perspective de la philosophie de l'éducation

Show simple item record

dc.contributor.author DONOAGĂ, Diana
dc.date.accessioned 2022-12-29T10:04:04Z
dc.date.available 2022-12-29T10:04:04Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation DONOAGĂ, Diana. Réflexions sur le processus progressif de conceptualisation de la liberté dans la perspective de la philosophie de l'éducation. În: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi ale modernizării învăţământului : Materialele conferinței științifice naționale cu participare internațională, 25 martie, 2022, Seria 24. Chişinău: CEP UPSC, 2022. Vol. 3. pp. 170-174. ISBN 978-9975-46-651-6 ; ISBN 978-9975-46-654-7 (Vol. 3). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-651-6
dc.identifier.isbn 978-9975-46-654-7
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/3802
dc.description Subiectul libertății în educație, cu profunde implicații etice, a fost și va rămâne unul dintre reperele cardinale ale gândirii educaționale. În dezbaterea teoretică a problemelor libertății, în istoria gândirii filosofice au fost dezvoltate concepte ilustre în acest sens de către cercetători precum I. Kant, J. J. Rousseau, Platon ș.a. Pe unele dintre ele le vom prezenta, nu în ordinea lor cronologică, ci în ordinea în care trecerea de la o interpretare la alta ne permite să surprindem fazele prin care trece procesul progresiv de conceptualizare a libertăţii. Tema filozofică a libertăţii, vizează posibilitatea manifestării fiinţei umane în acte individuale de acţiune, ţinând cont de premisele valorii şi deciziei. Aceasta este maxima care concentrează ideile filosofiei educaţiei în spațiul dintre secolele XV-XVIII, care rămâne actuală și până astăzi. en_US
dc.description.abstract The subject of freedom in education, with profound ethical implications, has been and will remain one of the cardinal landmarks of educational thinking. In the theoretical debate of the problems of freedom, in the history of philosophical thinking, illustrious concepts have been developed in this sense by researchers such as I. Kant, J. J. Rousseau, Plato and others. We will present some of them, not in their chronological order, but in the order in which the transition from one interpretation to another allows us to capture the phases that the progressive process of conceptualizing freedom goes through. The philosophical theme of freedom, aims at the possibility of the manifestation of the human being in individual acts of action, taking into account the premises of value and decision. This is the maxim that concentrates the ideas of the philosophy of education in the space between the XV-XVIII centuries, which remains current until today. en_US
dc.language.iso fr en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Originalitate specifică en_US
dc.subject Libertate individuală en_US
dc.subject Autoritate en_US
dc.subject Disciplină en_US
dc.subject Constrângere en_US
dc.subject Autonomie en_US
dc.subject Specific originality en_US
dc.subject Individual freedom en_US
dc.subject Authority en_US
dc.subject Discipline en_US
dc.subject Constraint en_US
dc.subject Autonomy en_US
dc.title Réflexions sur le processus progressif de conceptualisation de la liberté dans la perspective de la philosophie de l'éducation en_US
dc.title.alternative Reflections on the progressive process of conceptualizing freedom from the perspective of philosophy of education en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2022
    25 martie, 2022; Chişinău

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account