dc.contributor.author |
DONOAGĂ, Diana |
|
dc.date.accessioned |
2022-12-29T10:04:04Z |
|
dc.date.available |
2022-12-29T10:04:04Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.citation |
DONOAGĂ, Diana. Réflexions sur le processus progressif de conceptualisation de la liberté dans la perspective de la philosophie de l'éducation. În: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi ale modernizării învăţământului : Materialele conferinței științifice naționale cu participare internațională, 25 martie, 2022, Seria 24. Chişinău: CEP UPSC, 2022. Vol. 3. pp. 170-174. ISBN 978-9975-46-651-6 ; ISBN 978-9975-46-654-7 (Vol. 3). |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-651-6 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-654-7 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/3802 |
|
dc.description |
Subiectul libertății în educație, cu profunde implicații etice, a fost și va rămâne unul dintre reperele cardinale ale gândirii educaționale. În dezbaterea teoretică a problemelor libertății, în istoria gândirii filosofice au fost dezvoltate concepte ilustre în acest sens de către cercetători precum I. Kant, J. J. Rousseau, Platon ș.a. Pe unele dintre ele le vom prezenta, nu în ordinea lor cronologică, ci în ordinea în care trecerea de la o interpretare la alta ne permite să surprindem fazele prin care trece procesul progresiv de conceptualizare a libertăţii. Tema filozofică a libertăţii, vizează posibilitatea manifestării fiinţei umane în acte individuale de acţiune, ţinând cont de premisele valorii şi deciziei. Aceasta este maxima care concentrează ideile filosofiei educaţiei în spațiul dintre secolele XV-XVIII, care rămâne actuală și până astăzi. |
en_US |
dc.description.abstract |
The subject of freedom in education, with profound ethical implications, has been and will remain one of the cardinal landmarks of educational thinking. In the theoretical debate of the problems of freedom, in the history of philosophical thinking, illustrious concepts have been developed in this sense by researchers such as I. Kant, J. J. Rousseau, Plato and others. We will present some of them, not in their chronological order, but in the order in which the transition from one interpretation to another allows us to capture the phases that the progressive process of conceptualizing freedom goes through. The philosophical theme of freedom, aims at the possibility of the manifestation of the human being in individual acts of action, taking into account the premises of value and decision. This is the maxim that concentrates the ideas of the philosophy of education in the space between the XV-XVIII centuries, which remains current until today. |
en_US |
dc.language.iso |
fr |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Originalitate specifică |
en_US |
dc.subject |
Libertate individuală |
en_US |
dc.subject |
Autoritate |
en_US |
dc.subject |
Disciplină |
en_US |
dc.subject |
Constrângere |
en_US |
dc.subject |
Autonomie |
en_US |
dc.subject |
Specific originality |
en_US |
dc.subject |
Individual freedom |
en_US |
dc.subject |
Authority |
en_US |
dc.subject |
Discipline |
en_US |
dc.subject |
Constraint |
en_US |
dc.subject |
Autonomy |
en_US |
dc.title |
Réflexions sur le processus progressif de conceptualisation de la liberté dans la perspective de la philosophie de l'éducation |
en_US |
dc.title.alternative |
Reflections on the progressive process of conceptualizing freedom from the perspective of philosophy of education |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |