REPOZITORIU UPSC

Специфика изучения имени существительного на интегрированных уроках русского языка и литературы

Show simple item record

dc.contributor.author ЦЫМБАЛЮК, Елена
dc.date.accessioned 2022-12-28T16:38:35Z
dc.date.available 2022-12-28T16:38:35Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation ЦЫМБАЛЮК, Елена. Специфика изучения имени существительного на интегрированных уроках русского языка и литературы. În: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi ale modernizării învăţământului : Materialele conferinței științifice naționale cu participare internațională, 25 martie, 2022, Seria 24. Chişinău: CEP UPSC, 2022. Vol. 3. pp. 81-87. ISBN 978-9975-46-651-6 ; ISBN 978-9975-46-654-7 (Vol. 3). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-651-6
dc.identifier.isbn 978-9975-46-654-7
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/3771
dc.description Articolul evidențiază aspectele teoretice ale studiului substantivului în lecțiile integrate ale limbii și literaturii ruse. Sunt luate în considerare funcțiile clasei specificate de cuvinte în text: crearea unității tematice; asigurarea dezvoltării temei; oferirea instrumentului de comunicare. De asemenea, sunt prezentate funcțiile informative, estetice, emoționale și funcția de transmitere a semnificațiilor profunde pe care substantivele le îndeplinesc în vorbirea artistică. În general, materialul teoretic prezentat în articol ne permite să urmărim una dintre căile de depășire a formalismului în predarea morfologiei limbii ruse: studiul substantivelor sub aspectul funcționării lor textuale va permite elevilor să treacă de la sistemul lingvistic la text și de la acesta la propriul discurs coerent. en_US
dc.description.abstract The article highlights the theoretical aspects of studying the noun during the integrated lessons of Russian language and literature. The functions of the specified class of words in the text are considered: creating the thematic unity; ensuring the theme development; offering communication tools. Also informative, aesthetic, emotional functions and the function of conveying deep meanings that nouns perform in artistic speech are presented. In general, the theoretical material presented in the article allows us to trace one of the ways to overcome formalism in teaching the Russian language morphology: studying nouns in the aspect of their textual functioning will allow students to pass from the language system to the text and next to their own coherent speech. en_US
dc.language.iso ru en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Noun en_US
dc.subject Russian language and literature en_US
dc.subject Text en_US
dc.subject Artistic speech en_US
dc.subject Text-forming function en_US
dc.subject Substantiv en_US
dc.subject Discurs artistic en_US
dc.subject Funcție de formare a textului en_US
dc.title Специфика изучения имени существительного на интегрированных уроках русского языка и литературы en_US
dc.title.alternative The specifics of studying the noun during the integrated lessons of russian language and literature en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2022
    25 martie, 2022; Chişinău

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account