Abstract:
Psihologia educaţiei studiază procesul instructiv-educativ cu scopul de a-i spori eficienţa. Obiectul de studiu al psihologiei educaţiei îl constituie fenomenele psihice ce însoţesc şi realizează procesul învăţării şi al educaţiei. Ea are drept scop investigarea cauzelor dificultăţilor pe care le întâmpină elevii în procesul de învăţare, educaţie, propunându-şi, în acelaşi timp, găsirea pârghiilor de ordin psihologic prin care se eficientizează activitatea didactică, experimentarea celor mai eficiente metode şi tehnici educaţionale şi didactice prin impactul produs de anumite procese psihice în utilizarea acestora. Parcurgând această disciplină, studenţii vor conştientiza că cea mai bună înţelegere a învăţării şi a predării implică analiza şi integrarea mai multor modele teoretice. Dintre numeroasele teorii asupra învăţării în cursul de faţă vă vom supune atenţiei doar pe acelea care au reuşit să se impună în comunitatea ştiinţifică şi să ofere conceptualizări utile tuturor subdomeniilor aplicative ale psihologiei.