REPOZITORIU UPSC

Герменевтический подход к концептам культуры при обучении иностранным языкам на примере РКИ

Show simple item record

dc.contributor.author ГЕТЬМАНЕНКО, Наталия
dc.contributor.author ГЕРЛОВАН, Ольга
dc.date.accessioned 2022-12-28T10:27:41Z
dc.date.available 2022-12-28T10:27:41Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation ГЕТЬМАНЕНКО, Наталия, ГЕРЛОВАН, Ольга. Герменевтический подход к концептам культуры при обучении иностранным языкам на примере РКИ. În: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi ale modernizării învăţământului : Materialele conferinței științifice naționale cu participare internațională, 25 martie, 2022, Seria 24. Chişinău: CEP UPSC, 2022. Vol. 3. pp. 62-67. ISBN 978-9975-46-651-6 ; ISBN 978-9975-46-654-7 (Vol. 3). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-651-6
dc.identifier.isbn 978-9975-46-654-7
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/3756
dc.description Acest articol prezintă experiența aplicării abordărilor hermeneutice, în predarea limbilor străine studenților, pe baza exemplului limbii ruse ca limbă nematernă. Autorii acordă o atenție sporită caracterului dialogic al interacțiunii emoționale și raționale dintre autor și cititor (spectator, ascultător), atunci când interpretează conceptele și textele culturale. Autorii iau în discuție perspectivele utilizării acestei abordări în didactică, prin implementarea modelului dinamic pe care l-au dezvoltat, în vederea studierii conceptelor culturale. Articolul tratează controversa științifică în jurul termenului de „concept‖ și, ținând cont de analiza definițiilor existente, formulează termenul „concept‖ în raport cu metodologia de predare a limbilor nematerne în grupele de studenți străini. en_US
dc.description.abstract This article presents an experience of applying the hermeneutic approach when teaching students foreign languages in the case of Russian as a foreign language. The authors emphasize the dialogical nature of emotional and rational interaction of the author and the reader (the spectator, the listener) when interpreting culture concepts and texts and discuss the prospects of applying this approach to didactics through the implementation of their own original dynamic model for working with culture concepts. The article is discussing the academic polemics around the term ―concept‖ and, taking into account the existing definitions, proposing the authors‘ own definition of the term ―concept‖ as applied to the methodology of teaching foreign languages to the audience of inophone students. en_US
dc.language.iso ru en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Hermeneutics en_US
dc.subject Concept en_US
dc.subject Culture texts en_US
dc.subject Methodology of teaching Russian as a second (third) language in a foreign language environment en_US
dc.subject Dynamic model for working with culture concepts en_US
dc.subject Hermeneutică en_US
dc.subject Concept en_US
dc.subject Model dinamic de lucru asupra conceptelor culturale en_US
dc.subject Texte culturale en_US
dc.subject Didactica limbii ruse ca a doua (a treia) limbă într-un mediu lingvistic străin en_US
dc.title Герменевтический подход к концептам культуры при обучении иностранным языкам на примере РКИ en_US
dc.title.alternative The hermeneutic approach to concepts of culture when teaching foreign languages in the case of russian as a foreign language (RKI) en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2022
    25 martie, 2022; Chişinău

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account