Abstract:
The article deals with the problems of intercultural education of future teachers in the higher education system of Moldova through musical art. The author made a brief analysis of the state of intercultural education in the republic. Some methodological directions of the formation of intercultural competencies of students in the study of the discipline "Methods of musical education at school" are outlined. The key educational technologies, forms and methods of classroom and independent activities of students are identified, and criteria for evaluating/self-evaluating the results of individual works in the course of preparing a teacher for intercultural activities in a modern school are developed.
Description:
Articolul tratează problemele ale educației interculturale a viitorilor profesori din sistemul de învățământ superior din Moldova prin arta muzicală. Autorul a făcut o scurtă analiză a stării educației interculturale în republică. Sunt prezentate câteva direcții metodologice de formare a competențelor interculturale ale elevilor în studiul disciplinei ―Didactica educaţiei muzicale la școală‖. Sunt identificate tehnologiile educaționale cheie, formele și metodele de clasă și activitățile independente ale elevilor și sunt dezvoltate criterii de evaluare/autoevaluare a rezultatelor lucrului individual în cursul pregătirii unui profesor pentru activități
interculturale într-o școală modernă.