REPOZITORIU UPSC

Rolul proiectelor STEAM în implicarea interactivă și captivantă a elevilor în procesul de învățare

Show simple item record

dc.contributor.author CĂLIN, Marilena
dc.date.accessioned 2022-12-16T14:21:12Z
dc.date.available 2022-12-16T14:21:12Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation CĂLIN, Marilena. Rolul proiectelor STEAM în implicarea interactivă și captivantă a elevilor în procesul de învățare. În: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi ale modernizării învăţământului : Materialele conferinței științifice naționale cu participare internațională, 25 martie, 2022, Seria 24. Chişinău: CEP UPSC, 2022. Vol. 2. pp. 62-67. ISBN 978-9975-46-651-6 ; ISBN 978-9975-46-653-0 (Vol. 2). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-651-6
dc.identifier.isbn 978-9975-46-653-0
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/3696
dc.description.abstract The aim of the paper is to present the importance of using the STEAM approach in education, from the perspective of developing students' creativity, increasing their motivation and involvement in the learning process. In a broad sense, the term STEAM covers science, technology, engineering, arts and mathematics. But to be ‗STEAM expert‘ does not mean that you must excel in every subject. Instead, it requires transferable skills, independent of any one specific domain of subject knowledge. The benefits it offers are many: developing problem-solving skills, facilitating cooperation, teamwork and communication, stimulating innovation, reducing student anxiety. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject STEAM (Science, Technology, Engineering, Mathematics and Arts) en_US
dc.subject Creativity en_US
dc.subject Collaboration en_US
dc.subject Interaction en_US
dc.subject Motivation en_US
dc.subject Innovation en_US
dc.title Rolul proiectelor STEAM în implicarea interactivă și captivantă a elevilor în procesul de învățare en_US
dc.title.alternative The role of STEAM projects in the interactive and captivating involvement of students in the learning process en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2022
    25 martie, 2022; Chişinău

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account