REPOZITORIU UPSC

Abordarea integrată – o viziune asupra ediției următoare a curriculumului pentru învățământul primar

Show simple item record

dc.contributor.author MARIN, Mariana
dc.date.accessioned 2022-12-16T13:00:01Z
dc.date.available 2022-12-16T13:00:01Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation MARIN, Mariana. Abordarea integrată – o viziune asupra ediției următoare a curriculumului pentru învățământul primar. În: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi ale modernizării învăţământului : Materialele conferinței științifice naționale cu participare internațională, 25 martie, 2022, Seria 24. Chişinău: CEP UPSC, 2022. Vol. 2. pp. 61-62. ISBN 978-9975-46-651-6 ; ISBN 978-9975-46-653-0 (Vol. 2). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-651-6
dc.identifier.isbn 978-9975-46-653-0
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/3695
dc.description.abstract This article presents a viewpoint upon the integration as a notion, in accordance with the school curriculum. By accepting this research, the definition of integration becomes one of a combination of study objects, which will lead to a result that is based on the life experience of the pupil, as a primordial method of turning knowledge into values. Functioning as existential situations, cross-curricular subjects are recommended, while, attributing integration in the context of curricular structure, may start from the following concept: a problem – vital situation – learning/forming sequences – knowledge fields and their contribution – the concept/notion of transdisciplinary verification. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Integrated curriculum en_US
dc.subject Vital issues en_US
dc.subject Cross-curricular topics en_US
dc.subject Student experience en_US
dc.subject Transdisciplinary thinking en_US
dc.title Abordarea integrată – o viziune asupra ediției următoare a curriculumului pentru învățământul primar en_US
dc.title.alternative Integrated approach – a vision on the next edition of the primary education curriculum en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2022
    25 martie, 2022; Chişinău

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account