dc.contributor.author |
ОЛЭРЕСКУ, Валентина |
|
dc.date.accessioned |
2022-12-10T10:25:17Z |
|
dc.date.available |
2022-12-10T10:25:17Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.citation |
ОЛЭРЕСКУ, Валентина. Теоретико-практические взгляды на развитие и обучение ребенка с нарушением слуха. În: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi ale modernizării învăţământului : Materialele conferinței științifice naționale cu participare internațională, 25 martie, 2022, Seria 24. Chişinău: CEP UPSC, 2022. Vol. 1. pp. 120-126. ISBN 978-9975-46-651-6 ; ISBN 978-9975-46-652-3 (Vol. 1). |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-651-6 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-652-3 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/3665 |
|
dc.description |
Forma și gravitatea deficienței determină o afectare mai mare sau mai mică a funcțiilor de recepție și exprimare a comunicării verbale. Toate funcțiile comportamentului social al copilului își pierd din vitalitate: un copil cu deficiențe de auz învață să pronunțe cuvinte, dar nu învață să vorbească, să folosească vorbirea ca mijloc de comunicare și gândire. Un studiu al caracteristicilor copiilor cu deficiențe de auz a demonstrat prezența anumitor diferențe în dezvoltarea personalității lor.
Stima de sine a copiilor cu pierdere profundă a auzului, de regulă, este inadecvată, în majoritatea cazurilor este crescută. Aceasta este o reacție defensivă la evaluarea scăzută a celorlalți. Incapacitatea de a comunica provoacă izolare, ei se confruntă cu dificultăți în socializare. Dezvoltarea socială a copilului este un proces multilateral, implică stăpânirea culturii și valorilor etice ale societății, formarea calităților personale care stabilesc interacțiunea cu alți copii și adulți și conștientizarea locului cuiva în societate. |
en_US |
dc.description.abstract |
The form and severity of the deficiency cause a greater or lesser impairment of the functions of reception and expression of verbal communication. All functions of the child's social behavior lose their vitality: a hearing-impaired child learns to pronounce words, but does not learn to speak, to use speech as a means of communication and thinking. A study of the characteristics of children with hearing impairments has demonstrated the presence of certain differences in the development of their personality. Self-esteem of children with profound hearing loss, as a rule, is inadequate, in most cases it is increased.
This is a defensive reaction to the low evaluation of others. The inability to communicate causes isolation, they face difficulties in socialization. The social development of a child is a multilateral process, it involves mastering the culture and ethical values of society, the formation of personal qualities that establish interaction with other children and adults, and awareness of one's place in society. |
en_US |
dc.language.iso |
ru |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Hearing impairment |
en_US |
dc.subject |
Hearing loss |
en_US |
dc.subject |
Socialization |
en_US |
dc.subject |
Personal qualities |
en_US |
dc.subject |
Social behavior |
en_US |
dc.subject |
Dizabilitate auditivă |
en_US |
dc.subject |
Slab auzitor |
en_US |
dc.subject |
Socializare |
en_US |
dc.subject |
Calități personale |
en_US |
dc.subject |
Comportament social |
en_US |
dc.title |
Теоретико-практические взгляды на развитие и обучение ребенка с нарушением слуха |
en_US |
dc.title.alternative |
Theoretical and practical views on the development and training of a child with hearing impairment |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |