REPOZITORIU UPSC

Some considerations on the issue of paronyms in preschool

Show simple item record

dc.contributor.author MOCANU, Liuba
dc.date.accessioned 2022-11-22T10:48:27Z
dc.date.available 2022-11-22T10:48:27Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation MOCANU, Liuba. Some considerations on the issue of paronyms in preschool. În : Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar" : Materiale ale conferinței științifice internaționale, 26 noiembrie 2021. Chişinău : CEP UPS, 2022, pp. 423-427. ISBN 978-9975-46-617-2. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-617-2
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/3638
dc.description Problema paremiilor (proverbelor, zicătorilor) este cercetată atât de către lingviști, cât și de antropologi, psihologi, pedagogi. Majoritatea definiţiile care au fost date converg în a considera paremiile ca forme de creaţie literară, ca formă de cunoaştere populară şi, nu în ultimul rând, ca expresii lingvistice. Vastitatea şi diversitatea trăsăturilor distincte abordate au în centru interesul față de problemele omului. Paremiile exprimă “stropi concentraţi de înţelepciune”, adevăruri general-umane. Acestea reprezintă o modalitate de dezvoltare a proceselor psihice ale copiilor, îndeosebi a gândirii și a limbajului. Reușita acestora depinde de modalitățile la care recurg cadrele didactice, unele fiind reflectate în articol. en_US
dc.description.abstract The issue of paremias (proverbs, sayings) is studied both by linguists, anthropologists, psychologists, and teachers. The majority of the definitions given converge in considering paremias as forms of literary creation, forms of popular knowledge, and, last but not least, as linguistic expressions. The immensity and diversity of the distinct features approached focus on the human problems. Paremias express “concentrated drops of wisdom”, general-human truths. They are a way of children's mental processes development, especially thinking and language. Its success depends on the methods used by the teachers, some aspects being reflected in the article. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Paremii en_US
dc.subject Proverbs en_US
dc.subject Popular creation en_US
dc.subject Proverbe en_US
dc.subject Creația populară en_US
dc.title Some considerations on the issue of paronyms in preschool en_US
dc.title.alternative Unele considerente privind problema paronimelor în preșcolaritate en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account