REPOZITORIU UPSC

Needs and premises of forming the elements of the communication`s culture at preschool age

Show simple item record

dc.contributor.author HURDUC, Gina
dc.date.accessioned 2022-11-22T10:22:01Z
dc.date.available 2022-11-22T10:22:01Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation HURDUC, Gina. Needs and premises of forming the elements of the communication`s culture at preschool age. În : Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar" : Materiale ale conferinței științifice internaționale, 26 noiembrie 2021. Chişinău : CEP UPS, 2022, pp. 416-422. ISBN 978-9975-46-617-2. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-617-2
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/3636
dc.description Competenţa de comunicare este considerată o capacitate globală care cuprinde capacităţi comunicative ale copiilor care încep să se formeze de la naștere și se dezvoltă gradual de-a lungul vieții. Dezvoltarea limbajului şi comunicării absoarbe cunoștințe din diverse domenii limitrofe, informaţii care, reorganizate sub aspect metodic, se inţercondiţionează, asigurând stabilirea condiţiilor optime de însuşire pentru dezvoltarea limbajului copiilor în context interdisciplinar. Formarea competențelor de comunicare ocupă un loc prioritar în instituția de educație timpurie, limbajul fiind considerat o activitate permanentă de dezvoltare a gândirii, proceselor intelectuale, în general, a personalităţii copilului. Etapa educației timpurii reprezintă perioada de vârstă optimă în formarea limbajului și în condiţiile organizării corecte a muncii educative, copiii îşi însuşesc practic regulile gramaticale de bază ale limbii materne, de trăinicia, și corectitudinea lor depinzând evoluţia personalităţii acestora. en_US
dc.description.abstract Communication skills are considered a global ability that includes children's communication skills that begin to form from birth and gradually develop throughout life. The development of language and communication absorbs knowledge from various neighboring fields, information that, reorganized from a methodical point of view, is interconditioned, ensuring the establishment of optimal learning conditions for the development of children's language in an interdisciplinary context. The training of communication skills occupies a priority place in the institution of early education, language being considered a permanent activity for the development of thinking, intellectual processes, in general, the child's personality. The stage of early education represents the optimal age period in language formation and in the conditions of correct organization of educational work, children practically acquire the basic grammatical rules of the mother tongue, their durability, and their correctness depending on the evolution of their personality. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Communication en_US
dc.subject Language en_US
dc.subject Speech en_US
dc.subject Language development en_US
dc.subject Communication development en_US
dc.subject Early education en_US
dc.subject Comunicare en_US
dc.subject Limbaj en_US
dc.subject Vorbire en_US
dc.subject Dezvoltarea limbajului en_US
dc.subject Dezvoltarea comunicării en_US
dc.subject Educație timpurie en_US
dc.title Needs and premises of forming the elements of the communication`s culture at preschool age en_US
dc.title.alternative Necesitate și premise ale formării elementelor culturii comunicării la vârsta preșcolară en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account