Abstract:
Când spunem ,,grădiniţă incluzivă”, nu trebuie să ne ducem cu gândul la copiii cu cerințe educative speciale, ci la fiecare copil în parte, pentru că fiecare are un ritm propriu de dezvoltare şi la un moment dat poate avea nevoie de anumite cerinţe speciale în ceea ce priveşte educaţia. Grădinița incluzivă trebuie să recunoască şi să reacţioneze la diversele cerinţe ale copilului prin: programe de învăţământ adecvate, organizare eficientă, strategii didactice concrete, folosirea optimă a resurselor, parteneriate cu celelalte instituţii ale comunităţii. Fiecare copil trebuie să aibă şanse egale la educaţie. Educaţia atentă a acestor copii asigură o dezvoltare mai rapidă decât s-a considerat a fi posibil iniţial, educaţia primită acasă şi la şcoală/ grădiniţă are un rol hotărâtor în dezvoltarea şi socializarea acestor copii.
Description:
When we say "inclusive kindergarten", we should not think of children with special educational
needs, but of each child, because each has its own pace of development and at some point may need certain
special requirements. in terms of education. Inclusive kindergarten must recognize and react to the various
requirements of the child through: appropriate curricula, effective organization, concrete teaching strategies,
optimal use of resources, partnerships with other community institutions. Every child should have an equal
chance at education. The careful education of these children ensures a faster development than was initially
considered possible, the education received at home and at school / kindergarten has a decisive role in the
development and socialization of these children.