Abstract:
Mediul digital devine din ce în ce mai important în majoritatea aspectelor vieții copiilor. Articolul
vine să argumenteze necesitatea respectării dreptului copiilor la educație digitală pe baza standardului
internațional adaptat în Comentariul general nr. 25 privind drepturile copiilor în mediul digital”. De
asemenea, reflectă unele recomandări care trebuie urmate de către profesorii din prima copilărie, cu privire la
drepturile copiilor în mediul digital, parenting digital, protecția copiilor în mediul online.
Accesul real la tehnologiile digitale poate sprijini copiii în realizarea întregului spectru al drepturilor civile,
politice, culturale, economice și sociale. Chiar și educația devine treptat bazată pe tehnologii digitale.
Description:
The digital environment is becoming increasingly important in most aspects of children's lives.
The article comes to argue the need to respect the right of children to digital education based on the
international standard adapted in General Comment no. 25 on the rights of children in the digital
environment”. It also reflects some recommendations needed to be followed by teachers in early childhood,
regarding the children's rights in the digital environment, digital parenting, protection of children in the
online environment.
Genuine access to digital technologies can support children in achieving the full spectrum of civil, political,
cultural, economic and social rights. Even education is gradually becoming based on digital technologies.