dc.contributor.author |
ISTRATI, Viorica |
|
dc.date.accessioned |
2022-11-08T10:52:41Z |
|
dc.date.available |
2022-11-08T10:52:41Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.citation |
ISTRATI, Viorica. Ensuring the right to quality education in preschool institutions through ICT application. În : Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar" : Materiale ale conferinței științifice internaționale, 26 noiembrie 2021. Chişinău : CEP UPS, 2022, pp. 325-328. ISBN 978-9975-46-617-2. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-617-2 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/3617 |
|
dc.description |
The importance of the informational technologies knowledge by the teaching stuff, as well as the
correct integration of ICT and the modern pedagogical concepts and methodologies in the educational
process is nowadays essential to ensure an educational process focused on the interest and the needs of the
children, as well as on ensuring the kids right to have a holistic development in the current modern society
context. Nowadays, the pedagogue has to keep us with all the progress and innovation, in order to be able to
prepare the little citizen of tomorrow, anchored in the technological avalanche of continuous change. The
informational society is no longer a prediction of the future, but an actual status of the present. |
en_US |
dc.description.abstract |
Importanța cunoașterii tehnologiilor informaționale de către personalul didactic, a integrării
corecte a TIC și a conceptelor și metodologiilor pedagogice moderne în procesul de învățământ este astăzi
esențială pentru asigurarea unui proces educațional axat pe interesele și pe necesitățile copiilor, dar și pentru
asigurarea dreptului copiilor la o dezvoltare holistică în contextul societății moderne. Astăzi pedagogul
trebuie să țină pasul cu toate progresele și inovațiile pentru a pregăti micul cetățean de mâine, ancorat în
avalanșa tehnologică a schimbărilor. Societatea informațională nu mai este o previziune de viitor, ci o stare
de fapt a prezentului |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Tehnologii informaționale |
en_US |
dc.subject |
Soft educațional |
en_US |
dc.subject |
Educație preșcolară |
en_US |
dc.subject |
Information technology |
en_US |
dc.subject |
Educational software |
en_US |
dc.subject |
Preschool education |
en_US |
dc.title |
Ensuring the right to quality education in preschool institutions through ICT application |
en_US |
dc.title.alternative |
Asigurarea dreptului la o educație de calitate în instituțiile preșcolare prin aplicarea TIC |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |