REPOZITORIU UPSC

The impact of education on the personality of children with mild mental disabilities

Show simple item record

dc.contributor.author MOCANU, Cornelia
dc.date.accessioned 2022-11-08T10:31:16Z
dc.date.available 2022-11-08T10:31:16Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation MOCANU, Cornelia.The impact of education on the personality of children with mild mental disabilities. În : Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar" : Materiale ale conferinței științifice internaționale, 26 noiembrie 2021. Chişinău : CEP UPS, 2022, pp. 317-320. ISBN 978-9975-46-617-2. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-617-2
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/3615
dc.description The socialization process of children with mental disabilities faces difficult problems to solve, such as the lack of interpersonal communication skills in the environment of people without disabilities; the non-existence of the need to communicate; inadequate self-esteem; negative perception of other people; egocentrism; the inclination to be maintained and protected.The life of the mentally handicapped child does not involve wide contact with his peers: if the child is institutionalized, then he is surrounded by people with similar social-mental and communicative problems; if they are in the family, then only the family, the relatives, are next to them, therefore the need for a deep analysis of the laws of communication development in the category given by children en_US
dc.description.abstract Procesul de socializare a copiilor cu deficienţă mintală se confruntă cu probleme greu de soluţionat, cum ar fi lipsa deprinderilor de comunicare interpersonală în mediul persoanelor fără deficienţe; inexistenţa necesităţii de a comunica; autoaprecierea inadecvată; perceperea negativă a altor persoane; egocentrismul; înclinaţia spre a fi întreţinuţi şi tutelaţi. Viaţa copilului cu deficienţă mintală nu presupune contactul larg cu semenii săi: dacă copilul este instituţionalizat, atunci el este înconjurat de persoane cu probleme social-psihice şi comunicative asemănătoare; dacă se află în familie, atunci alături sunt doar familia, rudele, de aceea necesitatea unei analize profunde a legităţilor de dezvoltare a comunicării la categoria dată de copii. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Dizabilități en_US
dc.subject Mintal en_US
dc.subject Incluziune en_US
dc.subject Competențe sociale en_US
dc.subject Activități extradidactice en_US
dc.subject Disabilities en_US
dc.subject Mental en_US
dc.subject Inclusion en_US
dc.subject Social skills en_US
dc.subject Extra didactic activities en_US
dc.title The impact of education on the personality of children with mild mental disabilities en_US
dc.title.alternative Impactul educaţiei asupra personalităţii copiilor cu dizabilităţi mintale uşoare en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account