| dc.contributor.author | MOCANU, Cornelia | |
| dc.date.accessioned | 2022-11-08T10:31:16Z | |
| dc.date.available | 2022-11-08T10:31:16Z | |
| dc.date.issued | 2021 | |
| dc.identifier.citation | MOCANU, Cornelia.The impact of education on the personality of children with mild mental disabilities. În : Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar" : Materiale ale conferinței științifice internaționale, 26 noiembrie 2021. Chişinău : CEP UPS, 2022, pp. 317-320. ISBN 978-9975-46-617-2. | en_US |
| dc.identifier.isbn | 978-9975-46-617-2 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/3615 | |
| dc.description | The socialization process of children with mental disabilities faces difficult problems to solve, such as the lack of interpersonal communication skills in the environment of people without disabilities; the non-existence of the need to communicate; inadequate self-esteem; negative perception of other people; egocentrism; the inclination to be maintained and protected.The life of the mentally handicapped child does not involve wide contact with his peers: if the child is institutionalized, then he is surrounded by people with similar social-mental and communicative problems; if they are in the family, then only the family, the relatives, are next to them, therefore the need for a deep analysis of the laws of communication development in the category given by children | en_US |
| dc.description.abstract | Procesul de socializare a copiilor cu deficienţă mintală se confruntă cu probleme greu de soluţionat, cum ar fi lipsa deprinderilor de comunicare interpersonală în mediul persoanelor fără deficienţe; inexistenţa necesităţii de a comunica; autoaprecierea inadecvată; perceperea negativă a altor persoane; egocentrismul; înclinaţia spre a fi întreţinuţi şi tutelaţi. Viaţa copilului cu deficienţă mintală nu presupune contactul larg cu semenii săi: dacă copilul este instituţionalizat, atunci el este înconjurat de persoane cu probleme social-psihice şi comunicative asemănătoare; dacă se află în familie, atunci alături sunt doar familia, rudele, de aceea necesitatea unei analize profunde a legităţilor de dezvoltare a comunicării la categoria dată de copii. | en_US |
| dc.language.iso | ro | en_US |
| dc.publisher | Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" | en_US |
| dc.subject | Dizabilități | en_US |
| dc.subject | Mintal | en_US |
| dc.subject | Incluziune | en_US |
| dc.subject | Competențe sociale | en_US |
| dc.subject | Activități extradidactice | en_US |
| dc.subject | Disabilities | en_US |
| dc.subject | Mental | en_US |
| dc.subject | Inclusion | en_US |
| dc.subject | Social skills | en_US |
| dc.subject | Extra didactic activities | en_US |
| dc.title | The impact of education on the personality of children with mild mental disabilities | en_US |
| dc.title.alternative | Impactul educaţiei asupra personalităţii copiilor cu dizabilităţi mintale uşoare | en_US |
| dc.type | Article | en_US |