Abstract:
În contextul învățămâtului online, decalajele dintre elevi după mediul de învățare și nivelul de
școlaritate, sunt accentuate, accesul la educație este inegal, competențele necesare acestei forme de învățare
sunt cele digitale și ar trebui să vizeze toate treptele de școlaritate participante la educație. Elevul dobândește
pe parcursul școlarității cunoștințe, aptitudini și atitudini, astfel încât să fie pregătiți pentru cerințele
societății, ca participant activ într-o lume digitală. Însă, pentru a răspunde cerințelor sistemului educațional și
a participa la forma de învățământ realizată doar prin intermediul tehnologiilor, elevul trebuie să devină
alfabetizat digital odată cu debutul școlarității.
Description:
In the context of online education, the gaps between students by learning environment and level
of education are accentuated, access to education is unequal, the skills needed for this form of learning are
digital and should target all levels of education participating in education. The student acquires knowledge,
skills, and attitudes during schooling so that they are prepared for the requirements of society, as an active
participant in a digital world. However, to meet the requirements of the educational system and to participate
in the form of education achieved only through technologies, the student must become digitally literate with
the onset of schooling.