REPOZITORIU UPSC

Finnish educational environment and the valuation of the rights of the child

Show simple item record

dc.contributor.author ROMAN, Mariana
dc.date.accessioned 2022-11-07T10:47:24Z
dc.date.available 2022-11-07T10:47:24Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation ROMAN, Mariana. Finnish educational environment and the valuation of the rights of the child. În : Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar" : Materiale ale conferinței științifice internaționale, 26 noiembrie 2021. Chişinău : CEP UPS, 2022, pp. 305-308. ISBN 978-9975-46-617-2. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-617-2
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/3610
dc.description Analyzing the different educational environments in close relation with the rights of the child, we found that the Finnish educational model offers the best perfection on the observance of these rights. Thus, one of the reasons why Finnish schools are capable of such good results is that in Finland children come to school with a solid foundation. Regarding the factors that help Finnish schools to function so well, one of them is the national emphasis on equality between both schools and students. When students work hard, the state is quick to provide them with resources to help them recover, a goal that teachers also adopt. In conclusion, I can say that this educational model, the Finnish model can be a good example both in education and in respecting the fundamental rights of both humans in general and children. en_US
dc.description.abstract Analizând diferitele medii educaționale în strânsa relație cu drepturile copilului am constatat că modelul educațional finlandez oferă cea mai bună perfectivă asupra respectării acestor drepturi. Astfel, unul dintre motivele pentru care școlile finlandeze sunt capabile de rezultate atât de bune este faptul că în Finlanda copiii vin la școală cu o bază solidă. Referitor la factorii care ajută școlile finlandeze să funcționeze atât de bine, unul dintre aceștia este accentul pus la nivel național în ceea ce privește egalitatea atât între școli, cât și în rândul elevilor. Când elevii se străduiesc, statul este rapid în a le oferi resurse pentru a-i ajuta să recupereze, un obiectiv pe care și profesorii îl adoptă. În concluzie, pot spune că acest model educațional, modelul finlandez poate fi un bun exemplu atât în educație cât și în respectarea drepturilor fundamentale atât ale omului în general cât și ale copiilor. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Drepturile copilului en_US
dc.subject Modelul educațional finlandez en_US
dc.subject Children's rights en_US
dc.subject Involvement en_US
dc.subject Finnish educational model en_US
dc.title Finnish educational environment and the valuation of the rights of the child en_US
dc.title.alternative Mediul educațional finlandez și valorizarea drepturilor copilului en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account