Abstract:
Această perioadă ne-a demonstrat că prin adaptabilitate și inovație procesul educațional poate
continua, iar tehnologia informatică ocupă un rol extrem de important.
Dar trecerea de la predarea tradițională la mediile de învățare la distanță presupune noi riscuri pentru elevii
cu cerințe educaționale speciale, aduce provocări suplimentare care se suprapun cu cele deja existente.
Educația incluzivă trebuie să vizeze abordări și practici în care trebuie implicați cât mai mulți actori
educaționali, astfel încât copiii să nu devină vulnerabili în fața provocărilor.
Description:
In the context generated by the Covid-19 pandemic, online education is a new way of
approaching the educational instructive process: the background elements remain the same, but the means of
acquiring knowledge are different. This period has shown us that through adaptability and innovation the
educational process can continue, and computer technology plays an extremely important role.
But the transition from traditional teaching to distance learning environments entails new risks for students
with special educational needs, bringing additional challenges that overlap with existing ones. Inclusive
education must aim at approaches and practices in which as many educational actors as possible must be
involved, so that children do not become vulnerable to challenges.
În contextul generat de pandemia de Covid-19, educația online este o modalitate nouă de abordare a
procesului instructiv educativ: elementele de fond rămân aceleași, dar mijloacele de însușire a cunoștințelor
sunt altele.