dc.contributor.author |
ENACHE, Beatrice-Ionela |
|
dc.date.accessioned |
2022-11-04T13:19:57Z |
|
dc.date.available |
2022-11-04T13:19:57Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.citation |
ENACHE, Beatrice-Ionela. Curriculum adaptat, un argument al respectării dreptului la educație. În : Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar" : Materiale ale conferinței științifice internaționale, 26 noiembrie 2021. Chişinău : CEP UPS, 2022, pp. 278-282. ISBN 978-9975-46-617-2. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-617-2 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/3605 |
|
dc.description |
Education is a fundamental right and a public good, however, this right must be upheld, in the
case of children with disabilities, disorders, disabilities or learning difficulties, and by coherent educational
and social approaches, balanced environments and favorable to continuous development towards objectives
of common interest and integration into the mainstream school. From this point of view, the adapted
curriculum comes in the bilateral support of teachers and students in question, by adjusting pedagogical
methods in order to adapt, motivate and recover the existing cognitive deficit, but also to connect the
contents of the national curriculum with real resources and values. of children with additional educational
needs. Concretized in personalized formative purposes, educational desideratum in accordance with obvious
individual latencies and limitations, adequate instructive-educational opportunities, inclusive education
offers the chance to correlate subjects and school subjects with daily experiences and increase personal and
social autonomy to develop self-confidence. |
en_US |
dc.description.abstract |
Educația constituie un drept fundamental și un bun public, totuși, acest drept trebuie să fie
susținut, în cazul copiilor cu deficiențe, tulburări, dizabilități sau dificultăți de învățare, și de demersuri
educaționale și sociale coerente, medii echilibrate și favorabile evoluției continue în direcția realizării
obiectivelor de interes comun și integrării în școala de masă. Din acest punct de vedere, curriculumul adaptat
vine în sprijinul bilateral al cadrelor didactice și al elevilor aflați în discuție, prin ajustarea metodelor
pedagogice în scopul adaptabilității, motivării și recuperării deficitului cognitiv existent, dar și în sensul
conexiunii conținuturilor curriculumului național cu resursele și valențele reale ale copiilor cu necesități educaționale suplimentare. Concretizată în scopuri formative personalizate, deziderate educaționale în
conformitate cu latențele și limitările individuale evidente, oportunități instructiv-educative adecvate,
educația incluzivă oferă șansa corelării disciplinelor și materiei școlare cu experiențele cotidiene și sporirea
autonomiei personale și sociale până la dezvoltarea încrederii în sine. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Curriculum adaptat |
en_US |
dc.subject |
Elevi cu cerințe educaționale speciale |
en_US |
dc.subject |
Educație incluzivă |
en_US |
dc.subject |
Integrare |
en_US |
dc.subject |
Adapted curriculum |
en_US |
dc.subject |
Students with special educational needs |
en_US |
dc.subject |
Inclusive education |
en_US |
dc.subject |
Integration |
en_US |
dc.title |
Adapted curriculum, an argument to respect the right to education |
en_US |
dc.title.alternative |
Curriculum adaptat, un argument al respectării dreptului la educație |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |